Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocukta Dini ve Ahlaki Düşüncenin Gelişimi FDE 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HASAN MEYDAN
Dersi Verenler Prof.Dr. HASAN MEYDAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin dini ve ahlaki düşüncenin gelişim aşamaları ve özellikleri konusunda verilere dayalı bilgi sahibi olmasını hedeflemektedir.
Dersin İçeriği Bilişsel gelişim teorileri, Kohlberg ahlaki gelişim teorisi, çocukta dini düşüncenin gelişimi, gelişim aşamalarına göre bazı dini ve ahlaki kavramlarının öğretimi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocukta bilişsel ve ahlaki gelişim teorilerini ifade eder Anlatım, Soru-Cevap,
2 Çocukta dini ve ahlaki gelişim aşamaları ve özelliklerini açıklar Soru-Cevap, Anlatım,
3 Çocuktaki ahlaki ve dini düşünce gelişimiyle ilgili verileri kullanmak Anlatım, Tartışma,
4 Ahlaki gelişim teorilerini İslam ahlak anlayışında uygular Tartışma, Anlatım,
5 Çocukta Allah inancı gelişimini örneklendir Anlatım, Tartışma,
6 Ahlaki gelişim teorilerini dinlerin bakış açısına göre değerlendirir Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dini düşünce gelişimine giriş
2 Çocuklukta dini düşünce gelişimi
3 Çocuklukta ahlaki gelişim
4 Piagetee gore bilişsel gelişim aşamaları
5 Çocuklukta Tanrı kavramı
6 Çocuklukta ölüm kavramı
7 Dini ve seküler ahlaki gelişim teorilerine genel bakış
8 Ara sınav
9 Kohlberge gore ahlaki gelişimin evreleri
10 Goldmana gore çocukta dini düşüncenin gelişimi
11 İslamda bazı ahlaki kavramların çocuğa öğretimi
12 İslamda bazı ahlaki kavramların öğretimi
13 Hristiyanlıkta bazı ahlaki kavramların öğretimi
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu R. Kaymakcan, & M. Uyanık,(eds) Teorik ve Pratik Yönleriyle Ahlak, İstanbul: DEM Yayınları, 2007
Ders Kaynakları [2] K. E. Hyde, Religion in Childhood and Adolescence, Birmingham: Religious Education Press, 1990.
[3] K. Yavuz, Çocukta Dini Duygu ve Düşüncenin Gelişimi, Ankara: DİB Yayınları, 1983
[4] M. Yıldız, Çocuklarda Tanrı Tasavvurunun Gelişimi, İzmir, İlahiyat Yayınları, 2007
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir.
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir.
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir.
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir.
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 3 10 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 12 10 120
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6