Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karşılaştırmalı Dinler Tarihi FDT 501 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FUAT AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bir bütün olarak Dinler Tarihi bilim dalını kavram ve düşünce olarak öğrenciye tanıtmak.

Dersin İçeriği

Bu derste başlangıcından günümüze dinler tarihinin bir ilim olarak gelişimi, dinler tarihi alanında ortaya çıkan problemler işlenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dinler Tarihi ve Karşılaştırmalı Din incelemesini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Dinler Tarihi ve Karışlaştırmalı Din incelemesinin farkını anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Bir Metot olarak Karışlaştırmalı Din İncelemesinin metotlarını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Klasik ve modern karşılaştırma anlayışlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Batıda yapılan Karşılaştırmalı Din İncelemesi örneklerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap,
6 Dinlerin çeşitli fenomenlerini karşılaştırma metodu ile ele alıp tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama,
7 Semitik dinlerin birbirlerine bakışını tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, Dinin tanımı, Dinin Batılılar tarafından tanımı, İslam alimlerinin geliştirdiği tanımlar
2 Dinin doğuşu ile ilgili teoriler
3 Karşılaştırmalı metot ve destkriptif metot
4 İsimleri açısından dinlerin karşılaştırılması
5 Dinlerde Tanrı anlayışı
6 Dinlerde Peygamber Anlayışı
7 Dinlerde görünmeyen varlıklar anlayışı
8 Vize sınavı
9 Dinlerde ibadet ve mabed anlayışı
10 Dinlerde ahiret anlayışı
11 Dinlerde Kurban anlayışı
12 Dinlerde oruç anlayışı
13 Dinlerde hac anlayışı
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Yok

Ders Kaynakları

[1] Adam, Baki, (2002) Karşılaştırmalı Dinler Tarihi, MEB yay. İst
[2] Ekrem Sarıkçıoğlu, (2003) Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, İsparta.
[3] Sarıkçıoğlu, Ekrem, (2002) Din Fenomenolojisi, İsparta
[4] Tümer, G. Küçük, A., (1993) Dinler Tarihi, Ocak yay, Ankara
[5] Borgeaud, Philippe, (1999) Karşılaşma, Karşılaştırma Dinler Tarihi Araştırmaları, dost kitabevi yay. İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir.
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir.
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir.
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 139
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,56
Dersin AKTS Kredisi 6