Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yakın Dönem Hadis Yorumculuğu HAD 604 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ERDİNÇ AHATLI
Dersi Verenler Prof.Dr. ERDİNÇ AHATLI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Osmanlı Devleti´nin son dönemi ile Cumhuriyet döneminde yazılan hadis şerhleri hakkında bilgi ve kanaat sahibi kılmak
Dersin İçeriği Genel olarak hadis yorumculuğu, Osmanlı Devletinin son dönemlerinde hadis yorumculuğu, Cumhuriyet dönemi hadis yorumculuğu.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hadis yorumculuğunun tarihsel gelişimini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Yakın dönem hadis şerhi eserlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Türkçe hadis şerhlerindeki metod ve bilgilerin klasik şerhlerle mukayesesini yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Hadislerin güncel yorumlarını yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 Güncel problemlere hadislerden çözüm üretir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
6 Yeni anlayışların hadis yorumuna etkisini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hadis Yorumculuğu tarihine kısa bir bakış
2 Hadis Yorumunun temel prensipleri
3 Yakın dönem hadis yorumunun analizi
4 Tek hadis üzerine yapılan yorumlar
5 Belli konularda toplanan hadis kitaplarına yapılan yorumlar
6 Tasnif dönemi eserleri üzerine yapılan yorumlar
7 Tasnif dönemi eserleri üzerine yapılan yorumlar
8 ARA SINAV
9 Ahmed Naim ve Kamil Miras´ın Tecrîd´deki yorumları
10 Ahmed Davudoğlu´nun Müslim Şerhi´ndeki yorumları
11 Ahmed Davudoğlu´nun Müslim Şerhi´ndeki yorumları
12 İbrahim Canan´nın Kütüb-i Sitte Muhtasarı´ndaki yorumları
13 Riyâzü´s-sâlihîn şerhindeki yorumlar
14 Diğer seçme eserlerdeki yorumlar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] Ahmed Davudoğlu, Sahîh-i Müslim Tercemesi ve Şerhi, I-XI, İstanbul 1983.
[2] İbrahim Canan, Kütüb-i Sitte Muhtasarı Tercüme ve Şerhi, I-XVII, Ankara 1988
[3] M. Yaşar Kandemir-İsmail Lütfi Çakan-Raşit Küçük, Riyâzü´s-sâlihîn, Peygamberimizden Hayat Ölçüleri, I-VIII, İstanbul 2001
[4] Ahmed Naim-Kâmil Miras, Sahîh-i Buhârî Muhtasarı Tecrîd-i Sarîh Tercemesi ve Şerhi, I-XII, Ankara 1983
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 30 30
Ödev 1 25 25
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6