Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gelenek, Kültürel Kimlik ve Etnik Yapı TED 630 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yrd. Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ülkemizde son yıllarda kavramların içi boşaltılmış özellikle siyasi alanda kullanılmaya uygun hale getirilmiş toplumda kimlik problemi yaşanmaya başlanmış ve birlik ve beraberliğe zarar verir hale gelmiştir. Bu durumun normalleştirilmesi amaclanmaktadır.

Dersin İçeriği

Sosyal normlar ve kültürün diğer alanlarına etkileri, alt kültür, üst kültür, alt kimlik , üst kimlik kavramları, kültürel kimlik ve etnik yapının etkileşimi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Geleneğin toplumsallaşmadaki rolünü bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Kültürel kimliklerin oluşum sürecini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
3 Sosyal normların kültürün düğer alanlarına etkilerini tespit eder. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
4 Alt kimlik, üst kimlik ve kültürel kimlik kavramlarını ayırt eder. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal normlar
2 Sosyal normlar
3 Sosyal normların kültürün diğer alanlarına etkileri
4 Sosyal normların kültürün diğer alanlarına etkileri
5 Kültür kavramı
6 Üst kültür kavramı
7 Alt kimlik kavramı
8 Alt kimlik kavramı
9 Üst kimlik kavramı
10 Üst kimlik kavramı
11 Kültürel kimlik
12 Kültürel kimlik
13 Kültürel kimlik ve etnik yapının etkileşimi
14 Kültürel kimlik ve etnik yapının etkileşimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

ERÖZ, Mehmet: Millî Kültürümüz ve Meselelerimiz, İst. 1983, GÖKALP, Z., Türkçülüğün Esasları, İstanbul 1990, GÜNGÖR, E., Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik, İstanbul 1988, GÜVENÇ, (Prof. Dr.)Bozkurt; İnsan ve Kültür, Remzi Kitabevi, Büyük Fikir Kitapları Dizisi 20, Üçüncü Basım, Evrim Matbaacılık, İstanbul 1979., MALINOWSKI, Bronıslaw (Çev. Doç. Dr. M.Fatih GÜMÜŞ); İnsan ve Kültür, V Yayınları, Saydam Matbaası, Ankara, 1990.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. X
2 Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. X
3 Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. X
4 Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. X
5 Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. X
6 Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır.
7 Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. X
8 Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. X
9 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
10 X
11 X
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6