Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Program Geliştirme Uygulamaları EPO 510 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN
Dersi Verenler Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. D.G. ERDOĞAN, Arş.Gör. S. ARSLAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin eğitim programı geliştirmelerini ve öğretim planlarını hazırlamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Eğitim programı hazırlamada; hedeflerin belirlenmesi, içeriğin oluşturulması, eğitim durumlarının, sınama durumlarının planlanması ve oluşturulması, plan türlerine uygun planların hazırlanması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim programı hazırlarken hedef ve amaç yazar. Deney ve Laboratuvar,
2 Hedeflere uygun içerik belirler. Deney ve Laboratuvar,
3 Eğitim durumlarını organize eder. Deney ve Laboratuvar,
4 Sınama durumlarını belirler. Deney ve Laboratuvar,
5 Eğitim programları üzerinde eleştiri yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Yıllık, ünite ve günlük planları hazırlar. Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hedeflerin Belirlenmesi
2 İçeriğin Oluşturulması
3 Eğitim Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması
4 Eğitim Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması
5 Sınama Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması
6 Sınama Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması
7 Ara Sınav
8 Öğretim Planlarının Hazırlanmasında Dikkate Alınması Gereken Genel İlkeler
9 Öğretimde Plan Yapmanın Yararları ve İlkeleri
10 Plan Türlerine Uygun Öğretim Planlarını Hazırlama
11 Program ve Planların Sunumu
12 Program ve Planların Sunumu
13 Program ve Planların Sunumu
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Sedat, Yüksel, (2000). Millî Eğitim Bakanlığındaki Program Geliştirme Çalışmalarının Değerlendirilmesi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Varış, Fatma, (1998). Eğitimde Program Geliştirme, Teori ve Teknikler, Ankara.
Millî Eğitim Bakanlığı, (1996). Program Hazırlama ve Geliştirme Kılavuzu, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayını No:1, Ankara.
Demirel, Ö., (1992). Türkiyede Program geliştirme Uygulamaları. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 7, Ankara.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma X
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme X
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma X
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme X
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6