Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Oyun Teorisi UYM 613 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

İstatistik, Bilgisayar Programlama

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MURAT SARDUVAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Oyunlar teorisi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi

Dersin İçeriği

Oyun Teorisi, Rekabet ve Stratejiler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel Kavramlar Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
2 Stratejik Denk Oyunlar, Minimax Eşitlikleri ve Eyer Noktaları Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
3 Matris Oyunları, Bir Oyunun Değeri ve Optimal Stratejiler, Matris Oyunları ve Lineer Programlama Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
4 Konveks Kümeler Gezi / Gözlem, Anlatım, Tartışma,
5 Sonsuz Muhalif Oyunlar Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
6 Şartlı Kompakt Oyunlar Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
7 Pazar Rekabeti Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
8 Konkav ve Konveks Oyunlar Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
9 Zamanlama Oyunları Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
10 Ortaksız Oyunlar Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
11 Ortaklı Oyunlar Gezi / Gözlem, Anlatım, Tartışma,
12 Aşamalı Oyunlar Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
13 N- Kişili Oyunlar Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel Kavramlar
2 Ortaksız Oyunlar
3 Stratejik Denk Oyunlar, Minimax Eşitlikleri ve Eyer Noktaları
4 Matris Oyunları, Bir Oyunun Değeri ve OptimalStratejiler, Matris Oyunları ve Lineer Programlama
5 Konveks Kümeler
6 Sonsuz Muhalif Oyunlar
7 Şartlı Kompakt Oyunlar
8 Pazar Rekabeti
9 Konkav ve Konveks Oyunlar
10 Zamanlama Oyunları
11 Ortaksız Oyunlar
12 Ortaklı Oyunlar
13 Aşamalı Oyunlar
14 N- Kişili Oyunlar
Kaynaklar
Ders Notu

Sezginman, İ, Lineer Programlama Teori ve Problemleri, YTÜ Yayınları, Yayın No: 187, İstanbul, 1986.

Ahlatçıoğlu, M., Tiryaki, F., Oyunlar Teorisi, YTÜ Yayınları, Yayın No: 4, İstanbul, 1998.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Matematiksel analiz, diferansiyel denklemler, olasılık teorisi ve istatistik gibi konularda uzmanlaşır, gerçek dünya problemlerini matematiksel olarak modelleme becerisi kazanır, matematiksel modelleme teknikleri ve yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. Matematiksel problemleri bilgisayarlar ve matematiksel yazılım araçları kullanarak çözebilme yeteneği kazanır. Endüstri ve iş dünyasıyla iş birliği yapacak ve matematiksel problemlere pratik çözümler sunacak yeterliliğe sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6