Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Lipid Metabolizması ve Biyolojik Membranlar BYK 642 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Biyokimya I ve Biyokimya II derslerini almış olmak

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ KURU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ALİ KURU,
Dersin Yardımcıları

Biyokimya Anabilim Dalı araştırma görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Lipid metabolizması ve biyolojik membranların anlaşılması

Dersin İçeriği

Lipid metabolizması ve biyolojik membranların yapı ve fonksiyonlarının anlaşılması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler yağ asidi metabolizmasını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap,
2 Öğrenciler triaçilgliserol metabolizması hakkında bilgi edinir Soru-Cevap, Anlatım,
3 Öğrenciler fosfogliserid ve sfingolipid metabolizmalarını algılar Soru-Cevap, Anlatım,
4 Öğrenciler kolesterol metabolizmasını anlar Soru-Cevap, Anlatım,
5 Öğrenciler biyolojik membran yapısını kavrar Soru-Cevap, Anlatım,
6 Öğrenciler membranlardaki taşıma olaylarını tanımlar Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Lipidler hakkında genel bilgiler. [1] Sayfa 1-40.
2 Yağ asidi metabolizması. [1] Sayfa 1-40.
3 Yağ asidi metabolizması. [1] Sayfa 41-80.
4 Triaçilgliserol metabolizması. [1] Sayfa 1-40.
5 Fosfogliserid metabolizması. [1] Sayfa 1-40.
6 Sfingolipid metabolizması. [1] Sayfa 1-40.
7 Kolesterol metabolizması. [1] Sayfa 1-40.
8 Membran lipidleri. [1] Sayfa 1-40.
9 ARA SINAV
10 Membran proteinleri. [1] Sayfa 1-40.
11 Membran karbohidratları. [1] Sayfa 1-40.
12 Membranlarda küçük moleküllerin taşınması. [1] Sayfa 1-40.
13 Membranlarda büyük moleküllerin taşınması. [1] Sayfa 1-40.
14 Sinyal iletimi. [1] Sayfa 1-40.
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Yıldırım K., İleri Biyokimya I Ders Notları, 2008 , Sakarya.

Ders Kaynakları

[2] Hames, B.D. and Hooper, N.M., Instant Notes in Biochemistry, Secon edition, Bios Scientific Publishers Ltd., USA, 2001.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Biyokimya alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyindeki yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar.
8 Biyokimya Bilim dalı için gerekli modern cihazlar ve metotlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir. Elde edilen sonuçları ve karşılaşılan sorunları gözlemleyip, çözüm yolları bulabilme yeteneğini kazanmış kimya doktoru unvanına sahip uzman kimyager ve akademisyen olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6