Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Modern Kontrol Sistemleri Tasarımı MTI 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYSUN EĞRİSÖĞÜT TİRYAKİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu ders öğrencinin gerçek problemlere yeterli bir uygulama yapacak bir şekilde kontrol sistemleri tasarım kavramlarını kullanmak için amaçlandırılmıştır.
Dersin İçeriği Giriş ve temel tanımlar, dinamik modeller, doğrusal sistemler ve klasik kontrol, kök yer tasarım metodu, frekans cevap tasarım metodu, durum uzay gösterimi, durum denklemleri çözümü, durum uzayında kontrol sistem tasarımı, doğrusal optimal kontrol, Kalman filtresi, modern kontrolde ileri konular, kontrol sistem tasarımını kapsamaktadır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Modern kontrol sistemleri hakkında detaylı bilgi sahibi olmak,
2 Kontrol sistemleri ilgili matematik kavramları öğrenmek,
3 Kontrol sistemlerini kontrol ve tasarım edebilmektir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş ve temel tanımlar 1. Hafta Sunusu
2 Kök yer tasarımı 2. Hafta Sunusu
3 Dinamik modeller 3. Hafta Sunusu
4 Doğrusal sistemler ve klasik kontrol 4. Hafta Sunusu
5 Frekans cevap tasarımı 5. Hafta Sunusu
6 Durum uzay gösterimi 6. Hafta Sunusu
7 Durum denklemleri çözümü 7. Hafta Sunusu
8 Durum uzayında kontrol sistem tasarımı 8. Hafta Sunusu
9 Doğrusal optimal kontrol 9. Hafta Sunusu
10 Kalman filtresi 10. Hafta Sunusu
11 Modern kontrolde ileri konular 11. Hafta Sunusu
12 Kontrol sistem tasarım 12. Hafta Sunusu
13 Prensipler ve Proje çalışması I 13. Hafta Sunusu
14 Proje çalışması II 14. Hafta Sunusu
Kaynaklar
Ders Notu Arslan, Ş., ´Modern Kontrol Sistemleri Tasarımı Ders Notları´, Sakarya Üniversitesi, 2004.
Ders Kaynakları 1. Brogan, W. L., ´Modern Control Theory´, Prentice-Hall, Inc., 1985.
2. Tewari, A., ´Modern Control Design´, John Wiley and Sons, Ltd., 2002.
3. Franklin, G. F., Powell, J. D., and Emami-Naeimi, A., ´Feedback Control of Dynamic Systems´, Prentice-Hall, Inc., 2002.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 20
1. Ödev 10
1. Sözlü Sınav 10
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 20
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Sözlü Sınav 1 30 30
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 25 25
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,2
Dersin AKTS Kredisi 6