Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yöneylem Araştırmasında Stokastik Modeller ENM 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Stokastik modeller ve çözüm yollarının öğretilmesi
Dersin İçeriği Markov zincirleri, Stokastik Modeller, Kuyruk modelleri ve bu modellerin bilgisayar destekli çözümleri incelenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Stokastik modeller ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Dinamik süreçlerin stokastik olarak modelleyebilme yeteneğinin kazanılması Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
3 Stokastik modellerin çözüm yöntemlerinin öğrenilmesi Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Stokastik Modellere Giriş
2 Markov zincirleri
3 Markov zincirleri
4 Markov zincirleri
5 Stokastik Envanter Modelleri
6 Stokastik Envanter Modelleri
7 Stokastik Envanter Modelleri
8 Stokastik Envanter Modelleri
9 Kuyruk Modelleri
10 Kuyruk Modelleri
11 Kuyruk Modelleri
12 Stokastik Dinamik Programlama
13 Stokastik Dinamik Programlama
14 Stokastik Dinamik Programlama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1-Wiston, W, 1994 Operations Research, Applications and Algorithms, Duxbury Pres
2-Taha, H, 2000, Yöneylem Araştırması, Literatur Yayıncılık
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 sürdürülebilir kalkınma ve endüstri mühendisliğinin gelişen koşullara göre gelişmelerini izleyebilmek ve uygulayabilmek için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 30 30
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6