Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Anten Teorisi ve Analizi ELE 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Değişik tipte antenlerin analizi ve tasarımı için gerekli alt yapının kazandırılması
Dersin İçeriği Anten parametreleri. Tel antenler. Doğrusal, düzlemsel, çember dizilerinin analizi ve sentezi. Integral denklemleri ve moment metot. Geniş bantlı antenler. İlerleyen dalga antenleri. Frekanstan bağımsız antenler. Dikdörtgensel, dairesel ve silindirik açıklık antenlerin analizi. Mikroşerit ve yansıtıcı antenler. Anten ölçümleri.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anten analiz tekniklerini bilir Anlatım, Gezi / Gözlem,
2 Sayısal anten analiz yöntemlerini tanır Gezi / Gözlem, Anlatım,
3 Bilgisayar destekli anten tasarımı becerisi kazanır Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Anlatım,
4 Mühendislik tasarımı ve problem çözme becerisi gelişir Gezi / Gözlem, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Anten parametreleri
2 Anten eşdeğer devreleri ve anten teoremleri
3 Dalga denklemi ve vektör potansiyeller
4 Tel antenler
5 Tel antenler
6 Tel antenlerin bilgisayar destekli tasarım ve analizi
7 Doğrusal diziler
8 Düzlemsel diziler
9 Integral denklemleri ve moment metot
10 Geniş bantlı antenler, İlerleyen dalga antenleri
11 Frekanstan bağımsız antenler
12 Açıklık antenler
13 Mikroşerit ve yansıtıcı antenler
14 Anten ölçümleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] A. Constantine Balanis, “Antenna Theory”, John Wiley & Sons Inc.
[2] Stuzman and Thiele, “Antenna theory and design”, John Wiley & Sons Inc
[3] John D. Kraus, “Antennas”, McGraw-Hill
[4] Edward A. Wolff, “Antenna Analysis”, John Wiley & Sons Inc
[5] S. Drabowitch, “Modern Antennas”, Chapman &Hall
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 16 16
Ödev 1 32 32
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6