Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seramiklerin Karakterizasyonu MTM 530 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ OSMAN KURT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Seramik toz ve bulk malzemelerin karakterize edilmesinde kullanılan yöntem ve tekniklerin verilmesi
Dersin İçeriği Seramik tozların karakterizasyonu; toz partikül boyutu, yüzey alanı, toz morfolojisi, kimyasal bileşim, seramik bulk malzemelerin karakterizasyonu; mikroyapı, fiziksel ve mekanik özellikler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Seramik tozların karakterizasyon yöntemlerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Toz boyutu, yüzey alanı ve paketlenmeyi belirlemeyi kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
3 Seramik bulk malzemenin yoğunluğunu hesaplar Anlatım, Tartışma,
4 Seramiklerin fiziksel özelliklerini açıklar Anlatım, Tartışma,
5 Seramik malzemeleri mikroyapısal açıdan karakterize eder Anlatım, Soru-Cevap,
6 Seramik malzemelerin mekanik özeliklerini kavrar Anlatım, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Seramik tozların karakterizasyonu
2 Toz partikül boyutu belirleme
3 Tozların yüzey alanı, paketleme yoğunluğu ve sıkıştırabilirliğinin ölçümü
4 Seramik bulk malzemelerin karakterizasyonu
5 Yoğunluk
6 Termal özellikler
7 Elektriksel özellikler (elektronik ve iyonik iletkenlik)
8 Elektriksel özellikler (yarı iletken, süper iletken ve dielektrik)
9 Magnetik özellikler
10 Magnetik özellikler
11 Optik özellikler
12 Mikroyapı özellikleri
13 Mekanik özellikler (sertlik, çekme)
14 Mekanik özellikler (basma, eğme )
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. D. W. RICHERSON, Modern Ceramic Engineering, Third Edition, USA, 2006.
2. R. M. GERMAN, Toz Metalurjisi ve Parçacıklı Malzeme İşlemleri, Birinci Basım, Ankara, 2007
3. W. D. KINGERY, H. K. BOWEN, D. R. UHLMANN, Introduction to Ceramics, John Wiley & Sons Inc., New York, 1976.
4. ASM HANDBOOK, Volume 9, Metallography and Microstructures, 2004.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Metalurji ve Malzeme alanındaki ulusal ve uluslar arası literatür bilgisini kullanarak yaptığı tasarımı laboratuvarda uygular, ulusal literatüre özgün sonuçlar kazandırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6