Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulamalarla Sürekli Kesirler CST 558 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. REFİK KESKİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sayılar teorisi ve yaklaşım teorisinin ileri ve özel konularını incelemek ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapmaktır

Dersin İçeriği

Temel tanım ve kavramlar, kuvvet serileri ve sürekli kesirler, yakınsaklık teoremleri, sürekli kesir yaklaşımlarının hasaplanması, yakınsaklık hızı, Pell denklemleri ve çözümleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sürekli kesirleri tanır. Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
2 Sürekli kesirler ile kuvvet serilerini karşılaştırır. Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
3 Sürekli kesirleri hesaplar. Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
4 Fibonacci sayılarının sürekli kesirlerini bulur. Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
5 Periyodik sürekli kesirleri hesaplar. Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
6 Sayısal örnekleri çözer. Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
7 Sürekli kesirlerin yakınsaklık hızlarını hesaplar. Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel tanım ve kavramlar [2] Sayfa 1-5
2 Bazı örnekler [2] Sayfa 5-14
3 Kuvvet serilerinden sürekli kesirlere [2] Sayfa 14-21
4 Sürekli kesirlerden kuvvet serilerine [2] Sayfa 21-30
5 Hipergeometric fonksiyonlar [2] Sayfa 30-37
6 Klasik yakınsaklık teoremleri [2] Sayfa 37-46
7 Sürekli kesirler ve pade yaklaşımları [2] Sayfa 46-59
8 Sürekli kesirler ve pade yaklaşımları [2] Sayfa 59-79
9 Ara sınav
10 Sürekli kesir dönüşümleri [2] Sayfa 80-115
11 Problem çözümleri [2] Sayfa 115-125
12 Lineer kesirsel dönüşümler ile bağlantılar [2] Sayfa 125-138
13 Sürekli kesirler ve tekrarlı bağıntılar [2] Sayfa 138-145
14 Periyodik sürekli kesirler [2] 145-170
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Continued Fractions with Applications,L. Lorentzen and H. Waadeland, 1992.
Rational Approximations and orthogonality, E. M. Nikishin, V. N. Sorokin, Translations of Mathematical Monographs (4th ed.), 92Amer. Math. Soc, Providence, RI (1991)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Asal sayılar, modüler aritmetik, tekillikler ve daha fazlası gibi sayılar teorisi konularına odaklanır. Gruplar, halkalar, cisimler ve Galois Teorisi gibi temel cebirsel yapıları ve kriptografiyi anlar ve analiz eder. Cebirsel ifadeleri manipüle etme, denklemleri çözme ve matematiksel kanıtlar üretme becerisi kazanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6