Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Atom ve Molekül Fiziği I FIZ 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Kuantum Fiziği ve Kuantum Mekaniği
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLAY GÜNDAY KONAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi GÜLAY GÜNDAY KONAN,
Dersin Yardımcıları Atom ve Molekül Fiziği Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Atom ve Molekül Fiziği anabilim dalında çalışacak öğrenciler için bazı temel bilgileri sağlamak.
Dersin İçeriği Bazı atomik özellikler, bir- elektronlu atomlar, çok elektronlu atomlarda açısal problemler.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bazı kuantum mekaniksel basit problemlerin matematiksel yapısını oluşturur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
2 Hidrojen atomunu kuantum mekaniksel olarak inceler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
3 Çok elektronlu atomlarla ilgili hesaplamalarda hidrojen atomu ile kuantum mekaniksel ilişkiyi kurar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
4 Çok elektronlu atomlarla ilgili problemleri yaklaşık yöntemlerle çözer. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
5 Elektrik alanındaki atomlarla ilgili kuantum mekaniksel hesapları yapar ve yorumlar. Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
6 Manyetik alanın atomik yapıya etkisini hesaplar ve yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
7 Atomdaki ışımalı geçişler hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kuantum teorisinin matematiksel çatısı [1] Sayfa 1-10
2 Kuantum teorisinin matematiksel çatısı [1] Sayfa 13-20
3 Hidrojen atomunun kuantum mekaniği [1] Sayfa 20-30
4 Hidrojen atomunun kuantum mekaniği [1] Sayfa 30-42
5 Hidrojen atomunun kuantum mekaniği [1] Sayfa 43-50
6 Çok elektronlu atomlar [1] Sayfa 51-56
7 Çok elektronlu atomlar [1] Sayfa 57-62
8 Çok elektronlu atomlar [1] Sayfa 63-70
9 Ara sınav
10 Yaklaşık yaöntemler [1] Sayfa 71-80
11 Elektrik alanda atomlar [1] Sayfa 81-90
12 Elektrik alanda atomlar [1] Sayfa 91-100
13 Manyetik alanda atomlar [1] Sayfa 101-109
14 Işımalı geçişler [1] Sayfa110-115
Kaynaklar
Ders Notu

1. Köksal F. , Gümüş H., Atom ve Molekül Fiziği, Çev., Samsun, 2000

Ders Kaynakları

2. Sobelman Igor I., Atomic Spectra and Radiative Transitions, Springer Verlag, 19793.
3.Grenier W., Quantum Mechanics(Special Chapters), Springer, 1989.
4. Haken and Wolf, The Physics atoma and quanta, Springer, Berlin, 2000.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerinden hareketle laboratuvar, modem cihazlar, yazılımlar, yöntemler, tasarımlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, bu yöntemlerle akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar.
7 Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye katkı sağlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Final 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6