Ders Bilgileri
Yazdır
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | |
---|---|
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | |
Dersin Türü | BOS |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN |
Dersi Verenler |
Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | |
Dersin Amacı |
The ability of performing the folk songs in Turkish folk music.
|
Dersin İçeriği |
Analayzing and performing the area arounds which create differences in musical meaning while giving attention to the characteristic musical features in Turkish folk music.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 - The student recognises the areas which shows the characteristic area around. | 1 - 2 - 3 - 4 - 6 - | A - B - C - |
2 - The student recognises the folk songs which shows area around features in TRT TFM archieve. | 1 - 4 - 6 - | A - B - C - |
3 - Analayzes the folk songs according to the motion, maqam, usul and subject | 1 - 2 - 4 - | A - B - C - |
4 - The student have knowledge about the musical aspects of the source people. | 1 - 2 - 4 - 6 - | A - B - C - |
5 - The performance of the example folk songs of Ege (Zeybek), Akdeniz(Silifke),Middle Anatolia,Southeast Anatolia, Blacksea, ,Rumeli and Azerbaycan. | 1 - 2 - 4 - 6 - | A - B - C - |
6 - It classifies the folk songs according to the area arounds. | 1 - 2 - 4 - 6 - | A - B - C - |
Öğretim Yöntemleri: | 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 4:Drilland Practice 6:Motivations to Show |
Ölçme Yöntemleri: | A:Testing B:Oral Exam C:Homework |
Ders Akışı
Hafta | Konular | ÖnHazırlık |
---|---|---|
1 | Style, attitude and performance features of Afyon region | |
2 | Style, attitude and performance features of Yozgat region | |
3 | Style, attitude and performance features of Keskin region | |
4 | Style, attitude and performance features of Rumeli region | |
5 | Style, attitude and performance features of Diyarbakır region | |
6 | Style, attitude and performance features of Kırşehir region | |
7 | Style, attitude and performance features of Kütahya region | |
8 | Midterm | |
9 | Style, attitude and performance features of Kerkük region | |
10 | Style, attitude and performance features of Burdur (Teke) egion | |
11 | Style, attitude and performance features of Urfa region | |
12 | Style, attitude and performance features of Sinop region | |
13 | Style, attitude and performance features of Tekirdağ region | |
14 | General again |
Kaynaklar |
||
---|---|---|
Ders Notu | ||
Ders Kaynakları |
Döküman Paylaşımı |
---|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | KatkıDüzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
---|---|---|
AraSinav | 1 | 40 |
KisaSinav | 1 | 20 |
PerformansGoreviUygulama | 1 | 20 |
PerformansGoreviUygulama | 2 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yıliçinin Başarıya Oranı | 60 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü
Etkinlik | Sayısı | Süresi(Saat) | Toplam İş yükü(Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 5 | 80 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 1 | 4 | 4 |
Mid-terms | 1 | 5 | 5 |
Quiz | 1 | 4 | 4 |
Assignment | 0 | 0 | 0 |
Performance Task (Application) | 2 | 10 | 20 |
Final examination | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü /25(s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |