Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Deniz ve Kıyı Coğrafyası COG 316 6 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. HATİCE KILAR
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. HATİCE KILAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Deniz ve kıyı morfolojisi,kıyı tipleri,kıyı oluşumunda etkili olan dinamik süreçler,kıyıların gelişiminde klimatolojik,jeolojik ve morfolojik faktörlerin etkisinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Kıyıların oluşumunda etkili olan faktörler,dinamik ve morfolojik süreçler,başlıcakıyı tipleri ve gelişimleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okyanus, deniz ve kıyı terimlerini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
2 Kıyı oluşumunda etkili süreçleri bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Kıyıların başlıca morfolojik ünitelerini ayırt eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Rol Oynama,
4 Farklı bölgelerdeki kıyıları ayırt eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma,
5 Kıyı tiplerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
6 Kıyıların önemini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Okyanus çevrimleri ve taban topoğrafyası
3 Deniz seviyesi ve değişimleri
4 Deniz ve kıyı dinamikleri
5 Kıyı konsept ve tanımları, yasal ve hukuki boyutları ile kıyı alanlarının kullanımı
6 Kıyı Tipleri: Falezli (aşınmalı) kıyılar
7 Kıyı tipleri: Depolanmalı kıyılar
8 Kıyı gelişimini kontrol eden jeomorfolojik süreçler
9 Kıyılarda morfolojik üniteler:Falez ve abrazyon düzlüğü
10 Kıyılarda morfolojik üniteler:Deltaların oluşumu,delta çeşitleri
11 Kıyılarda morfolojik üniteler:Plajların özellikleri,oluşumu,tiplerive değişimleri
12 Kıyılarda morfolojik üniteler:Kıyı okları ve tomboloların özellikleri ve gelişimi
13 Türkiye kıyılarının özellikleri
14 Türkiye kıyılarının özellikleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

İnandık,Hamit,1971,Deniz ve Kıyı Coğrafyası,İ.Ü.Yayınları No:1219,İstanbul
Hoşgören,M.Yıldız,1998,Jeomorfolojinin Ana Çizgileri 2,Çantay Kitabevi,İstanbul
Erinç,Sırrı,2000,Jeomorfoloji II,DER Yayın Evi,İstanbul

Doğan, U., (Çev. Ed.) 2015. Jeomorfolojinin Temelleri

Turoğlu, H. and Yiğitbaşıoğlu, H. (Ed.) 2017. Yasal ve Bilimsel Boyutlarıyla Kıyı. Jeomorfoloji Derneği Yayını. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
3 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır.
4 Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
6 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
7 Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür.
10 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır.
12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler.
13 Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir.
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
15 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
Toplam 60
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6