Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hidrografya COG 204 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ATALAY DUTUCU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ATALAY DUTUCU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Yeryüzündeki Okyanuslar, Denizler, Akarsular, Göller ve Yeraltı suları ile ilgili genel bilgilerin ve hidrolojik döngünün açıklanması
Dersin İçeriği Su ve Coğrafyadaki Önemi, İklim Bölgeleri ve Sular, İklim Değişmeleri ve Sular, Su Problemi ve Türkiye, Jeolojik Yapı ve Yeryüzü Şekilleri ile Suların İlgisi, Taban Nemliliği ve Sızma, Su Dolaşımı ve Su Bilançosu, Yer altı Suları, Kaynaklar, İçme ve Kullanma Suları, Toprak Suyunun ve Nemliliğinin Düzenlenmesi, Akarsular, Göller, Denizler
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Suyun insan yaşamındaki önemini bilir Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Hidrolojik döngü şeması çizer Anlatım,
3 Su kaynaklarını kategorize eder Anlatım, Soru-Cevap,
4 İklimin su kaynakları üzerindeki etkisini tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Farklı iklim bölgelerindeki akarsu rejim tiplerini karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Su kaynaklarının korunması için alınması gereken önlemleri uygular Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Suyun Coğrafyadaki Önemi ve Yeri
2 İklim Bölgeleri, İklim Değişmeleri ve Sular
3 Taban Nemliliği ve Sızma, Su Dolaşımı
4 Yeraltı Suları
5 Kaynaklar
6 Akarsular, Oluşumları ve Tipleri
7 Akarsuyun Yatağı,Akımı ve Hızı
8 Akarsu Rejim Tipleri
9 Akarsu Rejim Tipleri
10 Akarsu Ağı Tipleri, Akarsuyun Yükleri
11 Göl Tipleri
12 Göl Tipleri
13 Göl Sularının Özellikleri
14 Denizler ve Okyanuslar
Kaynaklar
Ders Notu HOŞGÖREN, Yıldız., Hidrografya?nın Ana Çizgileri I Yeraltı suları-Kaynaklar-Akarsular, Çantay Yayınları, İstanbul.
HOŞGÖREN, Yıldız., Hidrografyanın Ana Çizgileri II ? Göller, Çantay Yayınları, İstanbul.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
3 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır.
4 Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
6 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
7 Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür.
10 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır.
12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler.
13 Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir.
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
15 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5