Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyocoğrafya | COG 303 | 5 | 4 + 0 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DERYA EVRİM KOÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DERYA EVRİM KOÇ, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Biyocoğrafyanın amacı ve kapsamını kavratmak. Bitki ve hayvan türlerlerinin dağılımını ve dağılımında etkili olan nedenleri anlatmak.Paleobiyocoğrafya, kütlesel yokoluşlar, reliktler, endemikler; çeşitlilik ve tüm ekosistemlerdeki çeşitlilik gibi temel konuların öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Biyocoğrafyanın genel tanımı, canlıların coğrafik göçüne ve dağılımına etki eden çevresel etkiler (iklim,toprak, jeomorfolojik özellikler, biyotik faktörler, beşeri faktörler). Karalar üzerinde yaşamın ortaya çıkışı ve yayılışı. Flora ve faunadaki değişimler, kütlesel yokoluşlar, vikaryantlar, reliktler ve endemikler. Biyolojik çeşitlilik, biyolojik çeşitliliğin küresel dağılışı, nedenleri, ortam şartları, sıcak noktalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyocoğrafyayı ve tarihsel gelişimini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Biyocoğrafya üzerinde etkili olan faktörleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Canlıların dağılışını ve göçünü açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Paleocoğrafya, relik, endemik gibi tanımları yapar ve ilişki kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Yeryüzündeki belli başlı ekosistemleri tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Küresel ısınmanın canlılar üzerindeki etkisini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyocoğrafya, tarihsel gelişimi, kapsamı. Organizmalar, topluluklar ve ekosistemler | |
2 | Dağılış faktörleri: İklim, Toprak, Jeomorfolojik özellikler, biyotik ve beşeri faktörler | |
3 | Dağılış faktörleri | |
4 | Dağılış faktörleri | |
5 | Dağılış faktörleri | |
6 | Canlıların yayılışı, göçü ve yok olma | |
7 | Paleobiyocoğrafya, vikaryantlar, reliktler ve endemikler | |
8 | Paleobiyocoğrafya, vikaryantlar, reliktler ve endemikler | |
9 | Biyolojik çeşitlilik, biyolojik çeşitliliğin küresel dağılışı, nedenleri ve sıcak noktalar | |
10 | Yeryüzündeki ekosistemlerin genel özellikleri. Alçak enlemlerdeki yaşam ortamları | |
11 | Savan ekosistemi | |
12 | Tropikal çöl ekosistemi | |
13 | Orta enlemlerin belli başlı ekosistemleri | |
14 | Yüksek enlemlerin belli başlı ekosistemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Atalay, İ. (2008). Ekosistem Ekolojisi ve Coğrafyası (I-II), Çevre ve Orman Bakanlığı Yayını, İzmir. Cox, C. B.; Moore, P. D.; Ladle R. J. (2017). Biyocoğrafya- Ekolojik ve Evrimsel Bir Yaklaşım, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. Akman, Y., Düzenli, A., Güney, K. (2005). Biyocoğrafya. Palme Yayınlıcılık, Ankara. Efe R. (2004). Biyocoğrafya, Çantay Kitabevi, İstanbul. Türkeş, M. (2015). Biyocoğrafya, Bir Paleocoğrafya ve Ekoloji Yaklaşımı, Kriter Yayınevi. Ders ile ilgili yayınlanmış olan makaleler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü | 165 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |