Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliği | COG 313 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ATALAY DUTUCU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ATALAY DUTUCU, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupa Birliğinin ortaya çıkış sürecini ve birliğin oluşturulmasının esas nedenini ele almak. Birliğin kurumlarını ve işleyişlerini öğrenmek. AB?ye üye olan ülkelerin temel coğrafi özelliklerini ele alarak birlik içerisindeki konumlarını öğretmek |
Dersin İçeriği | Avrupa Birliğinin oluşum ve gelişim dönemlerini, AB kurumlarını ele alır. Avrupa kıtasının doğal ve sosyo - ekonomik özellikleri, batı ve güney Avrupa ülkeleri ile Balkan ülkelerinin konumları, fiziki ve beşeri coğrafya özellikleri. Türkiye-Avrupa Birliği ilişkilerini işler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | AB?nin kuruluş gerekçelerini ifade eder | Anlatım, | |
2 | AB?nin kurumlarını ve işleyişlerini aktarır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | AB? genişleme dönemlerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | AB?ye üyelik sürecinde Türkiye?nin yerini analiz eder | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | |||
6 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Avrupa Kıtasının Genel Hatlarının Belirlenmesi | [4] |
2 | AB üyesi olan ve olmayan Avrupa Ülkeleri ve konumları | [2] |
3 | Avrupa Birliğinin temellerini atan anlaşmalar, gerekçeleri ve Birlik oluşumuna kadar geçen süreçler | [1]1-5 |
4 | Avrupa Birliğini Oluşturan Kurumlar: Avrupa Parlamentosu, Avrupa Konseyi, Avrupa Komisyonu, Adalet Divani, Sayıştay, Avrupa Para Enstitüsü vs | [1]5-11 |
5 | Avrupa Birliğinin Faaliyetleri | [1]11-14 |
6 | Avrupa Birliğinin Kurucu Ülkeleri ve Coğrafi ve Ekonomik Özellikleri: Almanya, Fransa, İtalya | [2] |
7 | Hollanda, Belçika, Luksemburg | [2] |
8 | Avrupa Birliğinin genişleme dönemleri | |
9 | Avrupa Birliğinin genişleme dönemleri; İngiltere, İspanya, Portekiz | [1]14-15, [2] |
10 | Yunanistan, Kıbrıs Rum Kesimi | [2] |
11 | Orta Avrupa Ülkeleri | [2] |
12 | İskandinav Ülkeleri | [2] |
13 | Baltık Ülkeleri | [2] |
14 | Balkan Ülkeleri | [2] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |