Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Medya Kuramları ILB 503 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. KADRİYE KOBAK
Dersi Verenler Doç.Dr. KADRİYE KOBAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı geleneksel iletişim kuramları ve yeni medya kuramlarını açıklayarak, sorgulamaktır. 

Dersin İçeriği

Ders konvansiyel ve eleştirel iletişim kuramlarının tartışılmasını içermektedir. 

Yeni iletişim teknolojilerinin gelişimi çeşitli düşünürler tarafından ileri sürülen eleştirel ya da olumlayıcı yaklaşımlar değerlendirilmektedir. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yeni medyayı tanımlama
2 Yeni medyanın tarihsel bağlamı
3 Gündelik yaşamda yeni medya .
4 Yeniliklerin Yayılması Kuramı
5 Teknolojik Belirlenimcilik
6 Sanayi Sonrası Toplumdan Post-modern Topluma Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları
7 Sanayi Sonrası Toplumdan Post-modern Topluma Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları
8 Teknolojinin etkileri
9 21.Yüzyılda Yakınsama Kavramı Üzerine Tartışma
10 Gösteri toplumu
11 Siber Kültür
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Aydoğan, F.  (2019). Yeni Medya Kuramları. Der Yayınları.

Deniz. Ç.,& Hülür, B. (2016). Yeni Medya ve Toplum. Literatürk Academia 

Çakır, M.(2014). Yeni Medyaya Eleştirel Yaklaşımlar. Doğu Kitapevi. 

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)