Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seç II: Çocukta Bağlanma ve Psiko-Sosyal Gelişim ECE 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bağlanma ilişkilerinin nasıl kurulduğunu, bağlanma davranışının nasıl geliştiğini ve nasıl bir işleve sahip olduğunu hem kuramsal hem de ampirik temelde incelemek

Dersin İçeriği

Bağlanmanın kuramsal temelleri. Bağlanma davranışı, bağlanma davranışının doğası, insan bağlanmasının ontojenisi, bağlanma örüntülerinin psikososyal gelişim üzerindeki etkileri, bağlanma davranışının organizasyonunda son gelişmeler. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bağlanma ve bağlanma davranışını kavrar.
2 Bebeklik, bakım ve bağlanma arasındaki ilişkiyi kurar.
3 Erken Çocukluk eğitiminde bağlanmanın önemini açıklar.
4 Bağlanma ile ilgili yurt içi ve yurt dışı çalışmaları değerlendirir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bağlanma Nedir?
2 Bağlanma İle İlgili Çalışmalar
3 Bağlanma Yaklaşımının Özellikleri
4 İçgüdüsel Davranış
5 Bağlanma Yaklaşımının Doğası
6 Bağlanma Davranışına Kontrol Sistemleri Yaklaşımı
7 Bir Fikire Odaklanma
8 Bağlanma Örüntüleri ve Yardımcı Koşullar
9 Bağlanma ile İlgili Araştırmalar
10 Bağlanma ile İlgili Araştırmalar
11 Bağlanma ile İlgili Araştırmalar
12 Bağlanma ile İlgili Araştırmalar
13 Bağlanma ile İlgili Araştırmalar
14 Bağlanma ile İlgili Araştırmalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

BOWLBY, John (2013). Bağlanma. Çev:Tuğrul Veli Soylu. Pinhan Yayınları.İstanbul.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur.
2 Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir.
3 Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler.
4 Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular.
5 Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar.
6 Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6