Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gelişim Kuramlarına Dayalı Erken Çocukluk Eğitimi Uygulamaları ECE 503 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler Doç.Dr. SUAT KOL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Esra Betül KÖLEMEN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Erken çocukluk eğitiminde etkili olan düşünürlere ilişkin tarihsel bir temel oluşturmak ve erken çocukluk gelişimine çok-boyutlu bir bakış açısı geliştirmek.

Dersin İçeriği

Erken çocukluk eğitiminin temelleri ve çoklu bakış açısı (antropoloji, davranışçılık, gelişim psikolojisi, nörobilim, post-modernizm ve psikoanaliz vb.), mevcut uygulamalar, alan profesyonellerinin çeşitli rolleri, öğrenme ortamları ve öğretim yaklaşımları 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk dönemindeki çocukların gelişimini açıklayan temel gelişim kuramlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Erken çocukluk eğitimdeki gelişime dayalı kuramları karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Gelişim kuramlarına göre bireysel farklılıkları anlar ve erken çocukluk eğitimi uygulamalarında bu farklılıkları destekleyecek stratejiler geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 Gelişim kuramlarına dayalı erken çocukluk eğitimi uygulamalarını ebeveynlerle ve toplumla etkili bir şekilde paylaşma ve işbirliği yapma becerisini geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Benzetişim,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilişsel Gelişim Kuramları
2 Dil Gelişim Kuramları
3 Sosyo-Duygusal Gelişim Kuramları
4 Ahlak Gelişim Kuramları
5 Gelişime İlişkin Uygulamalar
6 Gelişime Uygun Programlarda Öğrenme
7 Etkili Küçük Grup Uygulamaları
8 Planlanan Etkinliklerin Gelişimsel Kazanımlarla İlişkisi
9 Alan ve Materyal Düzenleme
10 Aile Katılımı ile Gelişime Dayalı Program Uygulamaları
11 Makale Tarama ve Sunum
12 Makale Tarama ve Sunum
13 Makale Tarama ve Sunum
14 Makale Tarama ve Sunum
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

KOSTELNİK, M., J.; SODERMAN A.K. WHİREN, A.P. RUPİPER, M.L. (2019). Gelişime Uygun Eğitim Programları,Nobel Yayınları, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. X
2 Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. X
3 Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. X
4 Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. X
5 Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. X
6 Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. X
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6