Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dil Edinimi TTO 526 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Ön koşul ders bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler

Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. 

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. Tuğba DEMİRTAŞ TOLAMAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı ikinci dil ediniminin altında yatan prensip ve süreçlerin irdelenmesidir. Bir diğer amaç alandaki araştırma metinlerinin eleştirel bir biçimde ele alınması ve son olarak da dil edinimi ile dil öğretimi arasındaki ilişinin ortaya konulmasıdır.

Dersin İçeriği

Çocukta dil edinimi süreci; birinci ve ikinci dil edinimi kuramları; dil ediniminin aşamaları, kelime türlerinin edinimi, zaman kavramı, zaman kullanımı, tümce, olumsuzluk edinimi, evet-hayır soruları, diğer yapılar; birinci ile ikinci dil edinim sürecinin karşılaştırılması; iki dillilik; ikinci dil edinimini etkileyen faktörler (çevre, yaş, tutum, motivasyon vb.); çocuklarda ve yetişkinlerde dil ediniminin karşılaştırılması; dil ediniminin ikinci dil öğrenmeye etkisi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dil edinimi kavramını ve süreçlerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Dil edinimi ve dil öğretimi ilişkisini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Dil edinimi kavramına ilişkin alandaki araştırmaları tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin ana hatları. Terminolojinin tanıtılması ve araştırma problemlerinin ortaya konulması
2 Dil ediniminde yaş
3 İkinci dil ediniminde dilsel boyut
4 Aradil süreçleri
5 Gelişim sıralamaları
6 Bağlam içinde Aradil
7 Girdi ve Çıktı
8 Etkileşim
9 Dil öğreniminin bilişsel boyutu: Dikkat
10 Dil öğreniminin bilişsel boyutu: Dil yatkınlığı ve bellek
11 Kişilik, Öğrenme Türleri, Duygulanım ve Motivasyon
12 İkinci dil ediniminde toplumsal bağlam ve dil kullanımı
13 İkinci dil edinimi için eğitsel stratejiler I
14 İkinci dil edinimi için eğitsel stratejiler II
Kaynaklar
Ders Notu

https://drive.google.com/drive/folders/1THzoGwwhu9wjX42YzMKK3ShdSI-FqGd7 

Ders Kaynakları

Doughty, C. & Williams, J. (Eds.).(1998). Focus on form in classroom second language acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.

Gass, S. M. & Selinker, L. (2008). Second language acquisition: An introductory course. Mahwah, NJ: Erlbaum

Larsen-Freeman, D., & Long, M. H. (1991) An introduction to second language acquisition theory and research. London: Longman.

Lightbown, P. & Spada, N. (1999). How languages are learned. London: Oxford University Press (Revised Edition). 

Mackey, A. & Gass, S. (2005). Second language research: Methodology and design. Mahwah, NJ: Lawrence Erlabaum Associates. 

Pyrczak, F., & Randall R. B. (2003). Writing Empirical Research Reports, 4th edition, Glendale, CA: Pryczak Publishing.

 

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 30
2. Ödev 20
2. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 20 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6