Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşyeri Uygulaması MYO 291 4 0 + 20 10 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi CEMİLE DEDE, Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS, Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ, Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT, Öğr.Gör. KADRİ ER, Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN, Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, Öğr.Gör. YILDIZ YENER, Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ, Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER, Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL, Öğr.Gör. İSMAİL HAKKI YEMENOĞLU, Öğr.Gör. ŞENAY KESİM, Öğr.Gör. ENES KARA, Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR, Öğr.Gör. TALHA ZAFER, Öğr.Gör. ADEM TURAN, Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN, Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulayarak, becerilerini geliştirmek ve bilgilerini pekiştirmek. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin takdimi–3+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
3 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
4 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
5 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
6 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
7 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
8 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
9 Öğrencinin ara rapor sunumu
10 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
11 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
12 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
13 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
14 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 ş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11 Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular.
12 Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır.
13 Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir.
14 Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 10 160
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Proje / Tasarım 4 4 16
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 249
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,96
Dersin AKTS Kredisi 10