Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Zy'de Teknoloji Destekli Öğretim OEO 016 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Ozel Egitim

 

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi UĞUR YASSIBAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Zihin yetersizliği olan bireylerin eğitimden en iyi şekilde yararlanmaları ve günlük yaşamlarında gereksinimlerini karşılayabilmeleri için geliştirilen teknolojiler konusunda öğretmen adaylarına bilgi ve bu teknolojileri kullanma becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Teknoloji, düşük düzey teknoloji, ileri düzey teknoloji, öğretim teknolojisi ve yardımcı teknoloji kavramları, yetersizlik grubuna göre çeşitlenen teknolojiler,
akademik ve akademik olmayan becerilere yönelik teknoloji destekli uygulamalar; farklı teknolojik araçların (örn., akıllı tahta, masaü stü, dizûstü, tablet, akıllı t elefon) özel eğitimde kullanımı; akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon gibi teknolojik araçlan öğretim ortamlarında uygulamaları, öğretim etkinliklerine teknoloji entegrasyonu.

Zihin yetersizliği olan öğrencilere öğretimde kullanılabilecek donanım ve yazılımlar.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Özel eğitim teknolojilerine ilişkin kavramları betimler Beyin Fırtınası,
2 Zihin yetersizliği olan öğrencilerin öğretiminde kullanılan araçlar konusunda bilgi verir. Anlatım,
3 İleri düzey teknolojik araçların özel eğitim ortamlarında kullanımına ilişkin bilgi verir. Beyin Fırtınası,
4 İleri düzey teknolojilerin öğretim etkinliklerinde nasıl kullanıldığına ilişkin plan yapar Tartışma,
5 Öğretim etkinliklerinde teknoloji entegrasyonu konusunda bilgi verir. Soru-Cevap,
6 Teknoloji destekli öğretim uygulaması yapar. Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Teknoloji, eğitim teknolojisi, öğretim teknolojisi kavramları
2 Özel eğitimde yardımcı teknoloji (YT) kavramı ve bu kavramın gelişimi
3 Ülkemizdeki YT konusundaki çalışmalar
4 YT’lerin seçimi ve değerlendirilmesi süreci
5 Teknoloji entegrasyonu
6 Zihin yetersizliği olan bireylerin eğitiminde kavram öğretimi için kullanılan teknolojiler
7 Zihin yetersizliği olan bireylerin eğitiminde matematik öğretimi için kullanılan teknolojiler
8 Zihin yetersizliği olan bireylerin eğitiminde beceri öğretimi için kullanılan teknolojiler
9 Özel eğitim alanında geliştirilen son teknolojilere bakış
10 Web 2.0 araçları ile içerik geliştirme
11 Web 2.0 araçları ile içerik geliştirme
12 Teknoloji destekli ders planı geliştirme
13 Teknoloji destekli ders planı geliştirme
14 Teknoloji destekli ders planı geliştirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Bryant, D.P. and Bryant, B.R.(2012). Assistive Technology for people with disabilities.The Unites States:Pearson Education Inc.


Sadao, K.C. and Robinson, N.B. (2010). Assistive technology for young children. Maryland:Paul H. Brookes Publishing Co.


Dell, A.G., Newton, D.A. and Petroff, J. G. (2012). Assistive Technology in the classroom. New Jersey: Pearson Education Inc.

Beard, L.A., Bowden

Carpenter, L., & Johnston, L. B. (2011). Assistive technology access for all students (2nd ed.). New Jersey: Pearson Education Inc.


Wehmeyer, M.L., Smith,S.J., Palmer, S.B., Davies, D.K., & Stock, S.E. (2004). Technology
use with mental retardation. International review of research in mental retardation. Volume 29, Elsevier Academic Press: Sam Diego California

Wehmeyer, M.L, Palmer, S.B., Smith,S.J.,Parent, W. Davies, D.K., & Stock (2006). Technology use by people with intellectual and developmental disabilities to support employment activities: A single-subject design meta analysis,.Journal of Vocational Rehabilitation 24, 81–86.

Wehmeyer, M.L.,Tasse, M.J., Davies, D.K., & Stock, S. (2012). The role of technology use  by a person with intellectual or developmental disabilities as a family support. Rivista di studi familiari. 16(2), 90-99.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. X
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. X
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. X
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. X
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. X
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. X
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. X
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. X
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. X
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. X
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. X
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 20
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 8 8
Proje / Tasarım 1 25 25
Ödev 1 25 25
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 93
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,72
Dersin AKTS Kredisi 4