Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem OEO 210 4 1 + 4 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yoktur.

Önerilen Seçmeli Dersler

Yoktur.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CANAN SOLA ÖZGÜÇ
Dersi Verenler Doç.Dr. CANAN SOLA ÖZGÜÇ, MEB Personeli , Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM GÜMÜŞKAYA, Arş.Gör. BARAN YAŞAR,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Feyza KESKİN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Özel eğitim öğretmen adaylarının özel eğitim kurumları hakkında bilgi kazanmaları ve bu kurumları tanımaları için bu dersin konması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı resmi kurumlarda ve sınıflarda gözlem yapma; kurum ve sınıf içi eğitsel, davranışsal ve gelişimsel uygulamaları gözlemleme; çocukların akademik ve akademik olmayan davranışlarını gözlemleme; gözlemleri paylaşma ve tartışma; kurumda ve sınıfta karşılaşabilecek sorunlar ve öneriler hakkında tartışma.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kurum ve sınıf içi gelişimsel uygulamalarını gözlemler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 Çocukların akademik davranışlarını gözlemler. Anlatım, Soru-Cevap,
3 Çocukların akademik olmayan davranışlarını gözlemler Anlatım, Soru-Cevap,
4 Gözlemlerini paylaşır ve tartışır. Anlatım, Soru-Cevap,
5 Kurumda ve sınıfta karşılaşabilecek sorunlar ve öneriler hakkında tartışma yapar. Anlatım, Soru-Cevap,
6 Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı resmi kurumlarda ve sınıflarda okul deneyimi kazanır. Anlatım, Soru-Cevap,
7 Kurum ve sınıf içi eğitsel uygulamalarını gözlemler. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kurum ve sınıf içi eğitsel, davranışsal ve gelişimsel uygulamaları gözlemleme Gözlem Kılavuzu
2 Kurum ve sınıf içi eğitsel, davranışsal ve gelişimsel uygulamaları gözlemleme Gözlem Kılavuzu
3 Kurum ve sınıf içi eğitsel, davranışsal ve gelişimsel uygulamaları gözlemleme Gözlem Kılavuzu
4 Kurum ve sınıf içi eğitsel, davranışsal ve gelişimsel uygulamaları gözlemleme Gözlem Kılavuzu
5 Çocukların akademik ve akademik olmayan davranışlarını gözlemleme Gözlem Kılavuzu
6 Çocukların akademik ve akademik olmayan davranışlarını gözlemleme Gözlem Kılavuzu
7 Çocukların akademik ve akademik olmayan davranışlarını gözlemleme Gözlem Kılavuzu
8 Çocukların akademik ve akademik olmayan davranışlarını gözlemleme Gözlem Kılavuzu
9 Gözlemleri paylaşma ve tartışma Gözlem Kılavuzu
10 Gözlemleri paylaşma ve tartışma Gözlem Kılavuzu
11 Kurumda ve sınıfta karşılaşabilecek sorunlar ve öneriler hakkında tartışma Gözlem Kılavuzu
12 Kurumda ve sınıfta karşılaşabilecek sorunlar ve öneriler hakkında tartışma Gözlem Kılavuzu
13 Kurumda ve sınıfta karşılaşabilecek sorunlar ve öneriler hakkında tartışma Gözlem Kılavuzu
14 Final Gözlem Kılavuzu
Kaynaklar
Ders Notu

Derse ilişkin notlar

Ders Kaynakları

İlgili kaynaklar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. X
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. X
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. X
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. X
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. X
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. X
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. X
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. X
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. X
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. X
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. X
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 3 10 30
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5