Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması OEO 204 4 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri

Özel Eğitim

Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. DAMLA ALTIN
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. DAMLA ALTIN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına bireyselleştirilmiş eğitim ve geçiş planlarının hazırlanması  konusunda bilgi ve beceri kazandırmak.

Dersin İçeriği

 Ayrıntılı değerlendirme, BEP'in öğeleri; BEP'in yasal dayanaklan; Okul türleine göre BEP çeşitleri (okulöncesi, ilköğretim programlan), kısa ve uzun dönemli amaçlar; eğitsel değerlendirme süreci,  tüm hizmet planı; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde 0-3 yaş döneminde bireyselleştirilmiş aile hizmet planlanmn (BAHP) tanımı, önemi ve örnekleri; geçiş planlarının tanımı ve önemi; geçiş türleri, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde BAHP, BEP ve geçiş plam uyarlamalan ve dikkat edilecek hususlar; BEP'in, BAHP'nin ve geçiş planlarının izlenmesi ve değerlendirilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Özel eğitimde sık kullanılan ölçme-değerlendirme teknikleri ve araçlarını bireyselleştirilmiş eğitim programları açısından analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Gelişim, öğrenme, genel eğitim müfredatı ve bireyselleştirilmiş eğitim ilişkisini tartışır. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Bireyselleştirilmiş eğitim programının yasal dayanaklarını açıklar. Soru-Cevap, Anlatım,
4 Bireyselleştirilmiş eğitim programı, bireyselleştirilmiş geçiş planı ve bireyselleştirilmiş aile hizmet planlarının bileşenlerini açıklar. Tartışma, Anlatım,
5 Çeşitli öğretim ortamlarındaki öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama ilkelerini sıralar. Soru-Cevap, Anlatım,
6 BEP'e dayalı bireyselleştirilmiş öğretim programı hazırlar. Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
7 Hazırlanmış olan BEP ve BÖP örneklerini analiz eder. Problem Çözme, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 BEP ile ilgili temel bilgiler
2 Eğitsel değerlendirme süreci
3 Ayrıntılı değerlendirme
4 BEP'in öğeleri
5 Amaç yazma
6 Örnek BEPlerin incelenmesi
7 BEP Hazırlama
8 BEP Hazırlama
9 Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Planı
10 Bireyselleştirilmiş Geçiş Planı
11 Bireyselleştirilmiş Geçiş Planı Örneği
12 Bilgisayar destekli BEP geliştirme
13 BEP konusunda yapılan güncel yayınlar
14 Geliştirilen BEP leri değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Avcıoğlu H. (2015) A'dan Z' ye BEP Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık

Bireyselleştirilmiş Eğitim Programların Geliştirilmesi. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.

yınları.

Bireyselleştirilmiş Eğitim Programların Geliştirilmesi. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.

yınları.

(2007).  Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Eskişehir: AnadoluÜniversitesiYayınları.

Özyürek, M (2004 ). Bireyselleştirilmiş eğitim programı. Ankara: Kök Yayıncılık.

Sarı, H. ve İlik, Ş. (2016). Öğretmenler uzmanlar aileler için bireyselleştirilmiş eğitim programı. Ankara: Eğiten Kitap.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. X
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. X
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. X
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. X
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. X
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. X
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. X
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. X
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. X
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. X
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. X
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 4 1 4
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,4
Dersin AKTS Kredisi 2