Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Diyet ve Sağlık SAU 086 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CANSU AKBULUT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sağlıklı beslenme bilincinin geliştirilmesini sağlamak

Dersin İçeriği

Beslenme alışkanlıkları, makromoleküllerin ve minerallerin beslenmedeki ve enerji metabolizmasındaki rolleri, gıda katkı maddeleri, obezite ile mücadele

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sağlıklı beslenmeyi öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Makromolekülleri, mineralleri ve elektrolitleri kavrar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Suyun organizma için önemini anlar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Gıda katkı maddelerini ve kötü beslenme alışkanlıklarını öğrenir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Obezite ve obezite ile mücadele hakkında fikir sahibi olur. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Beslenme Alışkanlıkları ve Beslenme Alışkanlıklarını Etkileyen Etmenler
2 Karbonhidratlar
3 Lipidler
4 Proteinler
5 Enerji Dengesi
6 Su ve Elektrolitler
7 Mineraller
8 Vitaminler
9 Ara sınav
10 Günümüzde Yaygın Olan Kötü Beslenme Alışkanlıkları
11 Gıda Katkı Maddeleri
12 Sağlıklı Yaşam ve Egzersiz
13 Obezite ile Mücadele
14 Bağımlılık ile Mücadele
Kaynaklar
Ders Notu

 

 

Ders Kaynakları

Beslenme ve Sağlık, Prof. Dr. Saime Küçükkömürler, PEGEM Akademi Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme X
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
Toplam 30
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 2 20 40
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,12
Dersin AKTS Kredisi 5