Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Video Uygulamaları SAU 702 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin Sinema, TV ve genel film yapımı konularında bilgi almalarını, bu konularda yeteneklerini arttırabilmelerini sağlamak bu dersin amacıdır. Film yapım bilgisi
yanında, iletişim sektörünün eksiksiz bütün alanlarında, her türlü film, ve TV program yapım süreçlerini yönetmek ve cesaretle sorumluluk alabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Televizyon yayıncılığı
Televizyonda Türler
Televizyon ve Sinema
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Görsel algıyı geliştirmek. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Aydınlatma hakkında bilgi sahibi olmak ve ışık kullanmak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
3 Mekan tasarlamak Anlatım, Tartışma,
4 Sinopsis, tretman, storyboard, çekim planları ve senaryo konusunda bilgi sahibi olmak Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
5 kamera kullanmak Tartışma,
6 kurgu yapmak
7 video tasarlamak
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, görsel algı ve fotografik düşünme
2 Işık, ses,renk ve kamera
3 Çekim ölçekleri ve kompozisyon
4 Kurgu kuram ve uygulamaları
5 Sinopsis ve tretman hazırlama
6 Senaryo ve çekim planları
7 Örnek videoları değerlendirme
8 Türk Sinema Tarihi
9 Dünya Sinema Tarihi
10 Sinemada akımlar
11 Sunumlar
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Colin Hart, TV´de program yapımı
Cinema Workshop - Anton Wilson´s
Cinematography - J.Kris.Malkiewicz
Film Art - David Bordwell, Kristin Thompson (6th edition - 2001)
How to break into the film business - Jeff Alves
Sinemanın 5 Temel Ögesi Joseph V. Mascelli(2002)
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar.
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler.
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar.
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 95
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,8
Dersin AKTS Kredisi 5