Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kablosuz Algılayıcı Ağlar YUN 588 10 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Kablosuz Ağlar
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MURAT ÇAKIROĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Kablosuz Algılayıcı Ağlar bilgisayar ağları alanındaki güncel konulardan birisi olması sebebiyle hem endüstriyel uygulama alanlarında hem de akademik çalışmalarda popüler bir konudur. Oldukça yeni olan bu konu yüksek lisans veya doktora yapmayı hedefleyen araştırmacılar için bakir bir konudur. Bu ders Kablosuz Algılayıcı Ağları öğrenme ve KAA’ları kullanarak çeşitli uygulamalar geliştirebilme adına önemli bir yardımcı araçtır
Dersin İçeriği Kablosuz Algılayıcı Ağların (KAA)’ın tanıtılması, KAA Düğüm yapısı, KAA’ların uygulama alanları, KAA katmanlı ağ yapısı, KAA’lar için geliştirilen ortam erişim ve yönlendirme protokolleri,KAA’ların modellenmesi ve benzetimi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 kablosuz algılayıcı düğümleri tanır Anlatım, Soru-Cevap,
2 kablosuz algılayıcı ağ uygulama alanlarını bilir Soru-Cevap, Anlatım,
3 Kablosuz algılayıcı ağla için geliştirilen protokolleri kavrar Grupla Çalışma, Anlatım,
4 Kalbosuz algılayıcı ağlar için geliştirilen benzetim yazılımını kullanır. Anlatım, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kablosuz Algılayıcı Ağların Tanıtılması
2 Düğüm Yapısı ve Günümüzdeki Ticari Düğümler
3 KAA’ların Uygulama Alanları
4 KAA’ların Katmanlı Ağ Yapısı
5 KAA’larda Fiziksel Katman Özellikleri
6 KAA’larda Veri Bağı Katmanı ve Ortam Erişim Protokolleri
7 KAA’larda Yönlendirme Katmanı ve Geliştirilen Protokoller
8 KAA’larda ulaşım ve Uygulama Katmanı
9 KAA’ların Modellenmesi ve Benzetimi
10 Proje çalışması
11 Proje çalışması
12 Proje çalışması
13 Proje çalışması
14 Proje çalışması
Kaynaklar
Ders Notu Ders slaytları, Doç.Dr. Murat ÇAKIROĞLU
Ders Kaynakları 1. Feng Zhao and Leonidas Guibas, Wireless Sensor Networks: An Information Processing Approach (ISBN 1-55860-914-8), 2004.
2. I.F. Akyildiz, W. Su, Y. Sankarasubramaniam and E. Cayirci, “Wireless Sensor Networks: A Survey,” Computer Networks, Vol. 38, No. 4, pp. 393-422, March 2002.
3. Wei Ye, J. Heidemann, Deborah Estrin. “An energy-efficient MAC protocol for wireless sensor networks,” IEEE Infocom, pages 1567–1576, NY, June 2002.
4. www.omnetpp.org, OMNET++, Ayrık Olay Tabanlı Benzetim Yazlımı
5. http://www.xbow.com/
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Bilgi ve İletişim Teknolojileri konularında ileri uygulamaları yapacak düzeyde genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
7 Tanımlanmış bilgi ve iletişim teknolojileri problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 50 50
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6