Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Amorf Malzemeler MTM 609 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİL TOPLAN
Dersi Verenler Prof.Dr. NİL TOPLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı doktora öğrencilerine Amorf malzemeleri tanımlamak, sınıflandırmak üretimleri ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Amorf malzemelere giriş, sınıflandırma, Kristalin ve amorf malzemeler arasındaki farklar, camlar, amorf metaller, amorf plastik malzemelerin özellikleri, üretim yöntemleri ve teknolojik uygulama alanları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Amorf malzemeleri tanımlar ve sınıflandırır Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
2 Kristal yapılarla amorf malzemeler arasındaki farkları kavrar Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
3 Amorf malzemelerin üretim yöntemlerini kavrar ve kıyaslar Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
4 Camlar ve metalik camları tanır Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Amorf malzemelere giriş
2 Amorf malzemelerin sınıflandırılması, karakteristik özellikleri
3 Amorf malzemelerin üretim yöntemleri
4 Cam malzemeler
5 Cam malzemeler
6 Metalik camlar
7 Metalik camlar
8 Metalik camlar
9 Amorf Plastikler
10 Amorf Plastikler
11 Ödev sunumları
12 Ödev sunumları
13 Ödev sunumları
14 Ödev sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

Ders materyallerine dönem içerisinde sabisten ulaşılabilir.

Ders Kaynakları

1. Mark Lee Morrison, The Mechanical and Electrochemical Properties of Bulk Metallic Glasses, Phd thesis, August, 2005
2. Amorf Malzemeler Ders Notları
3. Yoshio Waseda, ?The Structure of Non-Crystalline Materials: Liquids and Amorphous Solids?, Mcgraw-Hill 1980.
4. Stephen R. Elliott, ?Physics of Amorphous Materials? London: Longman Group Ltd, 1984.
5. Richard Zallen, ?The Physics of Amorphous Solids?, Wiley VCH, 2004

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Metalurji ve Malzeme alanındaki ulusal ve uluslararası literatür bilgisini kullanarak yaptığı tasarımı laboratuvarda uygular, uluslar arası literatüre özgün, sanayide uygulanabilir sonuçlar kazandırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Seminer) 40
1. Ödev 10
2. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6