Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Taşkın Kontrolu INM 674 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SANDALCI
Dersi Verenler Doç.Dr. OSMAN SÖNMEZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı taşkın kontrolü hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği Giriş, Taşkın Tipleri, Taşkın Yapıları, Taşkınların Hidrolojisi, Taşkınların Oluşturduğu Zarar ve Ziyanlar, Taşkınların Önceden Haber Verilmesi, Taşkınlardan Korunma Yolları, , Matematik Modeller, Taşkın Ölçümleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Taşkınların değerlendirilmesi
2 Taşkın riski ve taşkın yönetimi
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, Taşkın Tipleri
2 Taşkın Yapıları
3 Taşkınların Hidrolojisi
4 Taşkın Hidrografı
5 Taşkınların Oluşturduğu Zarar ve Ziyanlar
6 Uygulamalar
7 Taşkın Zararlarının Toplanması
8 Taşkın Periyotları
9 Uygulamalar
10 Taşkınların Önceden Haber Verilmesi
11 Taşkınların Çevreye Etkileri
12 Taşkınlardan Korunma Yolları
13 Matematik Modeller, Taşkın Ölçümleri
14 Uygulamalar
Kaynaklar
Ders Notu [1] Y.Doç.Dr. Mehmet SANDALCI , Taşkın Kontrolu Ders Notları
Ders Kaynakları [2] Mays, L. W., Tung, Y. K., “Hydrosystems Engineering and Management“, Mc Graw-Hill, 1992.

[3] Erkek, C., Ağıralioğlu, N., “ Su Kaynakları Mühendisliğil”, Beta, 3. Baskı, İstanbul, 1998.

[4] DMC, “Natural Hazards: Causses and Effects”, University of Wisconsin, Disaster Manangment Center, Madison-Wisconsin, 1995.

[5] ] Arifoğlu, U., Kubat, C., “MATLAB ve Mühendislik Uygulamaları”, Alfa Yayınları, İstanbul, 2003..
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 3 10 30
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Toplam İş Yükü 186
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,44
Dersin AKTS Kredisi 6