Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Plak Teorisi INM 602 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN KASAP
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN KASAP,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Düzlemine dik doğrultuda yüklü düzlemsel taşıyıcı sistemlerin elastik davranışı ve çalışma biçimi konusunda bilgi vermek
Dersin İçeriği İnce elastik plak teorisi (Kirchhoff teorisi), temel varsayımlar, iç kuvvet-yer değiştirme bağıntıları, plak denklemi, sınır koşulları, şekil değiştirme enerjisi, dikdörtgen plaklar, Navier ve Levy çözümleri, dikdörtgen plakların çeşitli sınır koşullar altında çözümleri, Plak şeritleri, enerji yöntemleri, Ritz, Galerkin ve minimum kareler yöntemi, çeşitli biçimli plaklar, sürekli plaklar, elastik zemine oturan plaklar, anizotrop plaklar, sayısal hesap yöntemleri, sonlu farklar, sonlu elemanlar ve sınır elemanlar yöntemi, dairesel plaklar, kayma şekil değiştirmelerinin etkisi (kalın plak teorisi, reissner teorisi), plak titreşimleri, plakların stabilitesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Düzlemine dik doğrultuda yüklü düzlemsel taşıyıcı sistemlerin elastik davranışı ve çalışma biçimi konusunda detaylı bilgi sahibi olmak.
2 Plakların iç kuvvet-yer değiştirme bağıntılarını ve plak denklemini öğrenmek
3 Plakların hesabı hakkında modelleme becerisi kazanmak
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnce elastik plak teorisi ( Kirchhoff teorisi ), temel varsayımlar
2 İç kuvvet-yer değiştirme bağıntıları
3 Plak denklemi
4 Sınır koşulları, şekil değiştirme enerjisi
5 Dikdörtgen plaklar, Navier çözümleri
6 Dikdörtgen plaklar, Levy çözümleri
7 Dikdörtgen plakların çeşitli sınır koşullar altında çözümleri
8 Plak şeritleri, enerji yöntemleri, Ritz, Galerkin ve minimum kareler yöntemi, çeşitli biçimli plaklar
9 Sürekli plaklar, elastik zemine oturan plaklar, anizotrop plaklar
10 Sayısal hesap yöntemleri, sonlu farklar, sonlu elemanlar ve sınır elemanlar yöntemi
11 Dairesel plaklar
12 Kayma şekil değiştirmelerinin etkisi ( kalın plak teorisi, reissner teorisi )
13 Plak titreşimleri
14 Plakların stabilitesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] Berktay, İ. ; Plak teorisi ve uygulamaları, Yıldız Üniversitesi, 1992
[2] Timoshenko, S.P., Woinowsky-Krieger, S.;Theory of plates and Shells, McGraw Hill, 1959.
[3] Girkmann, K., Tameroğlu, S. S. ; Yüzeysel Taşıyıcı Sistemler, Cilt I, (Çeviren: S.Tameroğlu), İstanbul Teknik Üniversitesi, 1964
[4] Szilard, R.; Theory and Analysis of Plates , Prentice Hall, 1974.
[5] Reddy, J.N.; Theory and Analysis of Elastic Plates, Taylor & Francis, 1999.
[6] Pane, V.; Theories of Elastic Plates, Noordhoff International Publishing, 1975,
[7] Gould, P.L.; Analysis of Plates and Shells, Prentice Hill, 1999
[8] Uğural, A.C.; Stresses in Plates and Shells, McGraw Hill, 1999
[9] Reismann, H.; Elastic Plates: Theory and Applications, John Wiley & Sons, 1969.
.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 3 10 30
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 45 45
Toplam İş Yükü 185
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,4
Dersin AKTS Kredisi 6