Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Lojik Devre Tasarımı ELE 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET KÜÇÜKER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sayısal sistemlerle ilgili konularda bilgi birikimini ve derinliğini artırmanın yanısıra, ardışıl devre tasarımında bir mühendislik problemi olan durum indirgeme ve kodlama, Uygun kodlama ile devre karmaşıklığının azaltılması, Asenkron ardışıl devrelerin tasarımında karşılaşılabilecek sorunların giderilmesi, sisteme yönelik tasarımlarda kullanılan alan programlamalı kapı dizileri ve programlanabilir lojik kontrolörlerle devre tasarımı ve lojik devrelerde hata analizi konularının incelenmesi amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Kafes yapılar, Boole cebri. Tamamen belirli ardışıl makinelerde durum indirgeme. Senkron ardışıl devrelerde durum kodlama. Ardışıl makinelerin ayrıştırılması. Asenkron ardışıl devrelerin tasarımı, kritik yarışsız kodlama yöntemleri. Programlanabilir lojik kontrolörlerle devre tasarımı. Lojik devrelerde hata analizi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Programlanabilir lojik kontrolörlerle devre tasarımının öğrenilmesi Anlatım, Soru-Cevap,
2 Lojik devrelerde hata analizinin yapılması Gezi / Gözlem, Anlatım,
3 Durum indirgeme yöntemlerinin öğrenilmesi Gezi / Gözlem, Anlatım,
4 Sayısal sistemlerin tasarımında karşılaşılabilecek sorunlar ve bu sorunların çözümünün öğrenilmesi Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eşdeğerlik bağıntısı
2 Kısmi sıralama bağıntısı
3 Kafes yapılar
4 Boole cebri
5 Tamamen belirli ardışıl makinelerde durum indirgeme
6 Tamamen belirli ardışıl makinelerde durum indirgeme
7 Tamamen belirli ardışıl makinelerde durum indirgeme
8 Alan programlamalı kapı dizileri ile devre tasarımı
9 Alan programlamalı kapı dizileri ile devre tasarımı
10 Asenkron ardışıl devrelerin tasarımı
11 Programlanabilir lojik kontrolörlerle devre tasarımı
12 Programlanabilir lojik kontrolörlerle devre tasarımı
13 Lojik devrelerde hata analizi
14 Lojik devrelerde hata analizi
Kaynaklar
Ders Notu

[1] SAZHINA, N. and GRUSHINSKY, N., 1971. Gravity Prospecting. Mir Publishers, Moscow

Ders Kaynakları

1.G. De Micheli, Synhesis and Optimization of Digital Circuits, McGraw-Hill, 1995.

2.R. Murgai, R.K. Brayton and Sangiovanni-Vincentelli, Logic Synthesis for Field Programmable Gate Arrays, Kluwer Academic Publishers, 1995.

3.S. Brown, Z. Vranesic, Fundamentals of Digital Logic with VHDL Design, McGraw-Hill, 2000.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Proje / Tasarım 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 2 20 40
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6