Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hidrolik-Pnömatik İş Makinaları Tasarım ve Animasy OTO 528 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. KEMAL ERMİŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İş makinaları otomotiv endüstrisinde önemli bir yer tutmaktadır. Bu alanda çalışacak mühendislerin konu ile ilgili, tasarım, bakım-onarım ve işletme bilgilerinin lisans üstü seviyede olması, hidrolik sistemlerini tasarlama ve üretimi konusunda yeterli bilgi ve donanıma sahip olması temel işlem ve amaçlardandır. İleri seviyede matematik, grafik ve animasyon, bilgisayar ve otomotiv teknolojisi bilgisi gerektirmesi nedeniyle ders lisans üstü seviyesindedir.
Dersin İçeriği Hidrolik iş makinaları genel çalışma prensipleri, Hidrolik ve Mekanik güç İletim Sistemlerinin Modellenmesi ve Tasarımı, Mobil Hidrolik vinç Tasarımı, Mobil Hidrolik vinç boom ve taşıyıcı sistemler hesabı ve konstrüksiyonu, Mobil hidrolik vinç hidrolik sistemlerinin hesabı ve konstrüksiyonu, Sistemin animasyon ve grafikleri, Sistemin Katı modellenmesi, Pnömatik sistemler ve tasarımı, . Sabit ve hareketli hava kompresörü hesapları, Sabit ve hareketli hava kompresörü dizaynı, Hava kompresörü çalışma prensipleri ve animasyonu, , Hava kompresörü katı modellemesi, İş makinaları paletli yürüyüş sistemleri.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hidrolik iş makinaları tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Hidrolik sistemler ve çalışmaları tanır. Anlatım,
3 Hidrolik vinç tasarımı tanır. Anlatım, Grupla Çalışma,
4 Tasarım yöntemleri. Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
5 Boom, katlanma ve hesaplamaları Anlatım, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hidrolik iş makinaları genel çalışma prensipleri,
2 Hidrolik ve Mekanik güç İletim Sistemlerinin Modellenmesi ve Tasarımı
3 Mobil Hidrolik vinç Tasarımı
4 Mobil Hidrolik vinç boom ve taşıyıcı sistemler hesabı ve konstrüksiyonu
5 Mobil hidrolik vinç hidrolik sistemlerinin hesabı ve konstrüksiyonu
6 Sistemin animasyon ve grafikleri
7 Sistemin Katı modellenmesi
8 Pnömatik sistemler ve tasarımı
9 Yıl içi sınavı
10 Sabit ve hareketli hava kompresörü hesapları
11 Sabit ve hareketli hava kompresörü dizaynı
12 Hava kompresörü çalışma prensipleri ve animasyonu
13 Hava kompresörü katı modellemesi
14 İş makinaları paletli yürüyüş sistemleri
Kaynaklar
Ders Notu Abdullah UZUN, ders notları (basılmamış)
Ders Kaynakları [1] John L., Turbojet-Engine Noise Studies to Evaluate Effects of Inlet? , ASIN: B000KESFR6, NASA 1968

[2] Hickling, R.,? Engine Noise:Excitation, Vibration, and Radiation ?, Springer publishing, London, UK, 1982

[3] N. Okabe, HYDRAULIC CIRCUIT SYSTEM FOR CONSTRUCTION MACHINE , 1985 USA

[4] A. Tatsumi Hydrolic Drive system for construction machine, , 1992 USA

[5] Stone, R., Introduction to Internal Combustion Engines, SAE, 1999, Warrandale.

[6 ] Heywood, J. B., Internal Combustion Engine Fundamentals, McGraw-Hill Book Company, New York, 2000.

[7] M. Haga, W. Hiroshi and K. Fujishima, Digging control system for hydraulic excavator , Mechatronics, vol. 11, issue 6, 2001

[8] D. Wanga, C. Guan, Performance analysis of hydraulic excavator powertrain hybridization, Automation in Construction Vol. 18, Is. 3, May 2009, Pp. 249-257


[9] Hidrolik kamyon vinçleri imalat ve tasarımı, Abdullah UZUN (Ders notları)

[10] T. Lin, Q. Wang, B. Hu, W. Gong , Development of hybrid powered hydraulic construction machinery, Automation in Construction, Vol. 19, 1, 2010, Pp11-19
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,16
Dersin AKTS Kredisi 6