Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mekatronik Sistem Analizi ve Tasarımı MEK 527 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SİNAN SERDAR ÖZKAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Mekatronik Sistemlerin Tasarımında; Mekanik Tasarımın Temelleri, Kavramsal Tasarım, Şekillendirme Tasarımı, Modüler Tasarım, Tasarımda Yapay Zeka Uygulamaları ve Bilgisayar Destekli Tasarım ile Mekatronik Tasarım Uygulamaları yaptırmak.
Dersin İçeriği Mekanik Tasarımın Temelleri, Kavramsal Tasarım, Şekillendirme Tasarımı, Modüler Tasarım, Tasarımda Yapay Zeka Uygulamaları,Bilgisayar Destekli Tasarım, Mekatronik Tasarım Uygulamaları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kavramsal Tasarımını bilir Anlatım, Soru-Cevap,
2 Şekillendirme Tasarımını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Modüler Tasarımı bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
4 Bilgisayar Destekli Tasarım Programları sıralar Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
5 Bilgisayar Destekli Tasarım ile Mekatronik Sistem Uygulamaları yapar Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tasarımın Temelleri
2 Problemin Tanımlanması Ve Değerlendirilmesi
3 Kavramsal Tasarım
4 Kavramsal Tasarım Örnekleri
5 Şekillendirme Tasarımı
6 Şekillendirme Tasarım Örnekleri
7 Modüler Tasarım
8 Tasarımda Yapay Zeka Uygulamaları
9 Bilgisayar Destekli Tasarım Programları
10 Bilgisayar Destekli Tasarım Uygulamaları
11 Ara Sınav
12 Mekatronik Tasarım Uygulaması 1
13 Mekatronik Tasarım Uygulaması 2
14 Mekatronik Tasarım Uygulaması 3
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. H.R. Börklü, “Mühendislik Tasarımı: Sistematik Yaklaşım”, Hatipoğlu Basım yayın 2010 Ankara
2. D.G. Ullman, “The Mechanical Design Precess”, McGraw-Hill, United States 2003.
3. P.R.N. Childs, “ Mechanical Design”,Elsevier Butterworth-Heinemann, United States 2004
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Proje / Tasarım 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Proje / Tasarım 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6