Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dil Becerilerinin Tümleşik Öğretimi ELT 409 7 4 + 2 5 5
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Elif BOZYİĞİT

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders, öğrencileri dil bilgisi ve kelime öğretiminin yanı sıra dinleme, okuma, konuşma ve yazma olmak üzere dört farklı becerinin öğretiminde gerekli teknik ve aşamalarla ilgili detaylı bir çalışma ile donatmak amacıyla tasarlanmıştır. Öğrencilere, hazır etkinlikler ve görevleri analiz edip tartışacakları ve kendi fikir ve yorumlarını üretebilecekleri atölyeler aracılığıyla dil öğretiminin teori ve uygulamasını birleştirebilmek için birçok fırsat tanınacaktır. Öğrencileri gelecek derslerinde etkin bir şekilde performans göstermeleri için hazırlamak da bu dersin amaçları arasındadır. Bu nedenle, öğrenciler, önceden tanımlanmış bazı becerileri entegre edebilecekleri ve mikro öğretim yapabilecekleri bir ders planı hazırlayacak; bu program sayesinde,  kendileri ve akranlarının uyguladıkları ders planlarının güçlü ve zayıf yönlerini eleştirel bir şekilde yansıtabileceklerdir. Farklı seviyelerdeki gruplara niteliklerine uygun ders tasarımı yapabilmek amacıyla farklı öğretim yöntem ve tekniklerini birbiriyle ilişkilendirerek kullanabilen öğretmenler yetiştirmek dersin en temel amacıdır. Dil becerileri arasındaki etkileşime dair bir farkındalık geliştiren öğretmen adayları, becerileri birbiriyle bir uyum içerisinde öğretebilir.

 

Öğrencilere, hazır etkinlikler ve görevleri analiz edip tartışacakları ve kendi fikirleri ve yorumları ile tartışacakları atölyeler aracılığıyla dil öğretiminin teori ve pratiğini tamamlamak için birçok fırsat sağlanacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, İngilizce öğretmen adaylarının farklı dil becerilerini farklı yaş gruplarında ve farklı yeterlilk düzeylerinde tümleşik bir şekilde kullanmalarını sağlamaya odaklanmaktadır. Dil öğretiminde kullanılan önemli tekniklerin incelenmesi, dört ana becerilerinin ve alt becerilerinin ders planına entegre edilmesi, tüm becerileri tümleşik bir şekilde öğretilmesini öğrenmek bu dersin kapsamı içerisindedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Başlıca dört dil becerisinde uygun materyal hazırlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Yabancı dil öğrenme süreçlerinin işleyişinin farkına varır ve bunlara uygun öğretim ortamlarını düzenleyebilir. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Dil becerilerinin öğretilmesine ilişkin uygun ders planı hazırlayabilir. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Dil becerilerini doğal ortamına uygun olarak ilişkilendirebilir ve bu doğrultuda ders tasarımları yapabilir. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Farklı dil becerilerinin öğretiminde yaşanılabilecek olası sorunları bilir ve ders tasarımında bunları dikkate alarak planlamalar yapabilir. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve gereklilikler; Ders planlama ve iyi bir ders planının ögeleri
2 Dil becerilerinin tümleşik öğretimi: Neden ve nasıl entegre etmeli?
3 Dil bilgisi öğretimi
4 Kelime öğretimi
5 Dil becerilerinin tümleşik öğretimi: Okuma
6 Dil becerilerinin tümleşik öğretimi: Dinleme
7 Dil becerilerinin tümleşik öğretimi: Yazma
8 Ara sınav
9 Dil becerilerinin tümleşik öğretimi: Konuşma
10 Mikro öğretim sunumları
11 Mikro öğretim sunumları
12 Mikro öğretim sunumları
13 Mikro öğretim sunumları
14 Genel tekrar ve son açıklamalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Brown, H. D. (2000). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. (2nd Ed.) New York: Longman.

Harmer, J. (2007). The practice of English language teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman.

Richards, J. C.,  & Renandya, W. A. (Eds.). (2002). Methodology in language teaching: An anthology of current practice. Cambridge: Cambridge University Press.

 
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar. X
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. X
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. X
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. X
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. X
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. X
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. X
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır X
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. X
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. X
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. X
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. X
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. X
14 Yabancı dil testleri geliştirir. X
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 35
1. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
1. Performans Görevi (Atölye) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Kısa Sınav 1 2 2
Sözlü Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 1 1 1
Performans Görevi (Atölye) 6 2 12
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 5