Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi I ELT 303 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Bu ders için ön koşul ders bulunmamaktadır. 

Önerilen Seçmeli Dersler

Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. 

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kerem Can Alpay

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

ELT 303 İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi I dersinin temel amacı öğretmen adaylarına yabancı dil eğitiminde dinleme ve konuşma, öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerini öğretmektir. Bu ders sayesinde öğretmen adaylarının dil farkındalıkları artar ve değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenci grupları için farklı öğretim becerileri geliştirip, söz konusu farklı öğrenci grupları için kendi öğretim tekniklerini adapte etmeyi öğrenirler. Aynı zamanda farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve tekniklerine hakim olurlar.

Dersin İçeriği

Bu ders dinleme ve konuşma öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerinin detaylı incelenmesi yoluyla dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için geliştirilmesi üzerine yoğunlaşır. Ders süresince öğretmen adayları yukarıda bahsedilen dil becerilerine odaklanarak ders planlama ilke ve tekniklerine göre farklı yeterlilik düzeylerine uygun bireysel ve/veya küçük-ölçekli grup aktiviteleri tasarlayıp mikro öğretim etkinlikleri yapacaklardır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farklı yaş grupları ve yeterlilik seviyelerindeki öğreniciler için dinleme ve konuşma becerilerinin gelişim süreçlerini açıklayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Dinleme ve konuşma beceilerinin öğretildiği derslerin aşamalarına hakimdir. Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Çeşitli yaş ve dil yeterlilik gruplarındaki öğrencilere dinleme ve konuşma öğretimi için birçok farklı teknik ve alıştırma etkinliği uygular. Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Tartışma,
4 Makro öğretim uygulamaları ile öğretim becerilerini farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarındaki yabancı dil öğrencilerine uygular. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Tartışma,
5 Makro öğretim uygulamaları yoluyla dinleme ve konuşma becerilerini entegre edebilir. Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarına uygun dinleme ve konuşma becerilerini öğretmek için uygun materyalleri bulur ve/veya uyarlar. Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
7 Ders planlama ilkelerine bağlı kalarak farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarına dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimini hedefleyen ders planlarını değerlendirir ve/veya tasarlar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse Giriş: Dersin Tanıtımı ve Ders İzlencesinin İncelenmesi; Dil Öğreniminde Dört Ana Becerinin Öğretimi; Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programının (CEFR) incelenmesi Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR)
2 Dinleme Becerileri Öğretimi (Teori) Harmer, 2007, Ch. 16; Nation & Newton, 2009, Ch. 1; Flowerdew & Miller, 2005, Ch.1; Field, 2008, Ch.1; Brown, 2000, Ch. 16
3 Dinleme Becerileri Öğretimi (Teori) & Dinleme Dersi Planı Geliştirme ve Ders Aşamaları Richards, 2015, Ch.12; Harmer, 2001, Ch. 10; Harmer, 2007, Ch. 18; Wilson, 2008, Ch. 2, 3, 4, 5, 6, 7; Flowerdew & Miller, 2005, Ch. 10; Ur, 1996 Module 8; Vandergrift & Goh, 2012 Epilogue; Tanner & Green, 1998, Ch.5 & 6
4 Bazı öğretim örneklerinin incelenmesi ve ders planı örneklerini eleştirme & Dinleme becerilerini öğretmek için etkinlik sunumları Örnek ders planlarının incelenmesi, öğretim örnekleri videolarının izlenmesi
5 Dinleme Becerileri Öğretimi için Ders Planı Hazırlama ve Sunma Ders planı hazırlıkları
6 Dinleme Becerileri Öğretimi için Ders Planı Hazırlama ve Sunma (devam) Ders planı hazırlıkları
7 Konuşma Becerileri Öğretimi (Teori) Thornbury, 2005, Ch. 1, 2, 3; Brown, 2000, Ch. 17; Kelly, 2001, Ch. 2; Harmer, 2007, Ch. 15; Richards, 2015, Ch. 13; Thornbury, 2005, Ch. 4, 5
8 Konuşma Becerileri Öğretimi (Teori) (devam) Thornbury, 2005, Ch. 6, 7; Harmer, 2001, Ch. 9; Harmer, 2007, Ch. 20; Ur, 1996 Module 9; Tanner & Green, 1998, Ch.5 & 7
9 Ara sınav Ara sınav hazırlıkları
10 Bazı öğretim örneklerinin incelenmesi ve ders planı örneklerini eleştirme & Konuşma becerilerini öğretmek için etkinlik sunumları Örnek ders planlarının incelenmesi, öğretim örnekleri videolarının izlenmesi
11 Konuşma Becerileri Öğretimi için Ders Planı Hazırlanması ve Sunumu Ders planı hazırlıkları
12 Konuşma Becerileri Öğretimi için Ders Planı Hazırlanması ve Sunumu (devam) Ders planı hazırlıkları
13 Dinleme ve konuşma becerilerinin entegrasyonu (Teori) & Bazı öğretim örneklerinin incelenmesi ve ders planı örneklerini eleştirme Örnek ders planlarının incelenmesi, öğretim örnekleri videolarının izlenmesi
14 Dersin değerlendirilmesi & Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu

-

Ders Kaynakları

Derste aşağıdaki kaynaklardan derlenmiş bir ders kitabı kullanılmaktadır:

Brown, H. D. (2000). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy (4th ed.). New York, NY: Pearson Longman.  

Field, J. (2008). Listening in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press. 

Flowerdew, J., & Miller, L. (2005). Second language listening: Theory and practice. Cambridge: Cambridge University Press.

Harmer, J. (2001). How to teach English. Harlow: Pearson Longman. 

Harmer, J. (2007). The practice of English language teaching (4th ed.). Harlow: Pearson Longman. 

Kelly, G. (2000). How to teach pronunciation. Harlow: Longman.

Nation, I. S. P., & Newton, J. (2008). Teaching ESL/EFL listening and speaking. New York, NY: Routledge.

Richards, J. C. (2015). Key issues in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. 

Tanner, R., & Green, C. (1998). Tasks for teacher education: A reflective approach. Harlow: Longman.

Thornbury, S. (2005). How to teach speaking. Harlow: Longman. 

Ur, P. (1996). A course in language teaching: Practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press. 

Vandergrift, L., & Goh, C. C. (2012). Teaching and learning second language listening: Metacognition in action. New York, NY: Routledge.

Wilson, JJ. (2008). How to teach listening. Harlow: Pearson Education Limited. 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır.
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular.
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
2. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Sözlü Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Sözlü Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 2 2 4
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,84
Dersin AKTS Kredisi 5