Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yazma Becerileri II ELT 108 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. 

Önerilen Seçmeli Dersler

Bu derse ilişkin önerilen başka ders bulunmamaktadır. 

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kerem Can Alpay

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

ELT 108 Yazma Becerileri II dersi temel olarak, akademik yazma becerisini daha üst noktaya taşıyarak metnin amacı ve okuyucusu göz önünde bulundurularak fikirleri ilişkili kaynaklarla destekleyerek yorumlama ve detaylandırma becesisini kazandırmayı amaçlar. Özetleme, rapor yazma, bir metne-fikre yönelik tepki yazıları, tartışma, ikna etme gibi türlerdeki metinleri okudukları bilimsel ve güvenilir  kaynakları/ alanyazını referans göstererek yazmaları doğrultusunda çalışmalar yaptırır. İşbirlikli çalışma, akran geri-dönütü verme ve alma gibi becerileri geliştirmek dersin diğer amaçlarını oluşturur. 

Dersin İçeriği

Alıntı yapma ve referans gösterme kuralları (APA temel alınır)

İntihal ve intihalden kaçınma

Özetleme

Rapor yazma

Tepki metinleri 

İkna metinleri 

Tartişma Metinleri 

 

 

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlamı en özlü şekilde aktarabilecek şekilde ürettiği fikirleri ifade etmede çeşitli dil yapılarını kullanma esnekliğini gösterir. Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
2 Çeşitli organizasyonel yapıları, geniş yelpazede bağlaç ve bağlayıcı unsurları uygun ve eksiksiz kullanarak uyumlu ve bağdaşık metinler oluşturur. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Grupla Çalışma, Tartışma,
3 En karmaşık dil yapılarının bile sürekli olarak doğru biçimde kontrolüne sahiptir. Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Tartışma,
4 Bir durumu açık, akıcı şekilde ortaya koyan ya da eleştirel olarak ele alan karmaşık metin, makale ve raporlar yazabilir. Gezi / Gözlem, Problem Çözme, Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım,
5 Okuyucunun önemli noktaları bulmasına yardımcı olacak uygun ve etkili bir mantıksal metin örgüsü oluşturabilir. Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriği ve APA atıf rehberi tanıtımı
2 İntihal ve intihalden kaçınma - Alıntı yapma çalışmaları (Bir cümleyi kendi sözcükleri ile yeniden ifade etme)
3 İntihalden Kaçınma - Alıntı yapma çalışması (Direk alıntı)
4 Fikir yazıları
5 Özetleme Çalışmaları
6 Özetleme çalışmaları
7 Vize haftası
8 Cevap Metinleri
9 Cevap Metinleri
10 Rapor yazma / Tablo Grafik çözümleme
11 Rapor yazma- Bir çalışmanın sonuçlarını aktarma
12 Tartişma Metinleri
13 Tartişma Metinleri
14 Tekrar çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu

 

 

Ders Kaynakları

Writing Academic English 4th Edition, The Longman Academic Writing Series Level 4 

Meyers, Alan. Gateways to Academic Writing: Effective Sentences, Paragraphs, and Essays. London: Longman, 2005. Print.

APA Manual 7th Edition 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 60
Toplam 100
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 77
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,08
Dersin AKTS Kredisi 3