Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okuma Becerileri I ELT 105 1 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. 

Önerilen Seçmeli Dersler

Bu dersi almak için önerilen seçmeli dersler bulunmamaktadır. 

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kerem Can Alpay

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu zorunlu lisans dersi, hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerine ilk yıllarında etkili İngilizce okuma becerileri ve alışkanlıkları kazandırmayı amaçlamaktadır. Mevcut ders, öğrencilerin akademik okuma becerilerini ve stratejilerini geliştirecek akademik okuma etkinliklerine, akademik ve ard alan bilgisine, kelime hazinesi oluşturmaya ve eleştirel düşünme becerilerine sahip olmalarını sağlayan adım adım bir yaklaşım izlemektedir. Bu ders, temel olarak, akademik konularda çeşitli ilgi çekici metinleri okumalarına rehberlik ederek ve lisans çalışmalarında ihtiyaç duydukları çeşitli akademik okuma becerileriyle donatarak onları daha etkili, kendine güvenen, akıcı, stratejik ve eleştirel okuyucular haline getirmeyi amaçlamaktadır. 

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir çok farklı türden ve disiplinden İngilizce metinleri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
2 Okuma sürecinde çeşitli akademik okuma stratejileri uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
3 Farklı okuma amaçlarını göz önünde bulundurarak 'Skimming' ve 'Scanning' gibi stratejilerle okuma süreçlerini uyarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
4 Bir metindeki ana fikri ve destekleyici fikirleri tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
5 Bir metindeki cümleler ve fikirler arasındaki ve ötesindeki bağlantıları deşifre eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
6 Bir metinde yazarın bakış açısını, tonunu, amacını ve hedeflenen kitleyi tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
7 Bir metindeki bağlaçları ve geçiş sinyallerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
8 Bir metinde bulunan bilgileri sentezlemek, analiz etmek ve değerlendirmek için eleştirel düşünme becerilerini kullanın. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
9 Bir metinde açık olmayan bilgileri çıkarır ve sonuca varır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
10 Bir metni anlama sürecini geliştirmek için görsel ve metinsel ipuçlarını kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
11 Metinde sağlanan bilgi ve fikirleri analiz eder, değerlendirir ve sentezler ve bir metne yanıt verir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse giriş: Dersin tanıtılması ve ders izlencesinin gözden geçirilmesi
2 Sosyoloji: Nasıl biz oluruz?- Metin Okuma: İnsan Olma; Beceri ve strateji eğitimi: Önizleme
3 Sosyoloji: Nasıl biz oluruz?- Okuma Metni: Kişiliğin Doğuşu; Beceri ve strateji eğitimi: Tarama
4 Küresel Sağlık- Okuma Metni: Dünya Sağlığının Durumu; Beceri ve strateji eğitimi: Temel fikirleri gözden geçirme ve tanımlama
5 Küresel Sağlık- Okuma Metni: Tıp ve Genetik Araştırma; Beceri ve strateji eğitimi: Etkili okuma ve Neden Sonuç için kelime dağarcığını kullanma
6 Çok Kültürlü Toplumlar- Metin Okuma: Göç Çağı; Beceri ve strateji eğitimi: Çıkarımlar yapmak ve devam eden fikirleri belirleme
7 Çok Kültürlü Toplumlar- Metin Okuma: Tek Dünya: Tek Kültür? Beceri ve strateji eğitimi: Konu ve bakış açısı bulma
8 Ara sınav
9 Sanat tarihi: Modern sanatın kökenleri- Okuma Metni: Gelenekten Kopma: İzlenimciliğin Başlangıcı; Beceri ve strateji eğitimi: Paragraf konularını keşfetme
10 Art history: Origins of modern art- Reading Text: Breaking with Tradition: Post-impressionism; Skill and strategy training: Understanding main ideas
11 Dilin Yönleri: Dil Öğrenimi Ne Zaman Başlar?; Beceri ve strateji eğitimi: Organizasyon kalıplarının belirlenmesi ve Okuma Tezinin belirlenmesi
12 Dilin Yönleri: Çok Dilliliğin Avantajları; Beceri ve strateji eğitimi: Özetleme
13 Dünya Gezegeninin Sürdürülmesi- Okuma Metni: Ekoloji, Aşırı Nüfus ve Ekonomik Kalkınma; Beceri ve strateji eğitimi: Problem-Çözüm Metinleri
14 Dünya Gezegeninin Sürdürülmesi- Okuma Metni: Biyoçeşitlilik ve Tropikal Yağmur Ormanları; Beceri ve strateji eğitimi: Grafik Materyal
Kaynaklar
Ders Notu

-

Ders Kaynakları

Mikulecky, B. S., & Jeffries, L. (2004). More reading power: Reading for pleasure, comprehension skills, thinking skills, reading faster (2nd ed.). Longman. 

Pakenham, K. J., McEntire, J., Cooper, A., & Williams, J. (2013). Making connections 3: Skills and strategies for academic reading (3rd ed.). Cambridge University Press.

Smith, L. C. (2014). Longman academic reading series: Reading skills for college (Level 5). Pearson Education.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır.
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır.
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür.
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır.
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular.
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular.
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 30
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 6 6
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 61
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,44
Dersin AKTS Kredisi 2