Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Bilgilerde Bilişim Teknolojileri SBE 011 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. MEHMET UYMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilgisayarlar, cep telefonları, diğer mobil cihazlar ve akıllı tahtalar ile internetin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı; bilişim teknolojilerine dayalı olarak hazırlanan öğretim etkinliklerinden yararlanılması.

Dersin İçeriği

Bilgisayarlar, cep telefonları, diğer mobil cihazlar ve akıllı tahtalar ile internetin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı; bilişim teknolojilerine dayalı olarak hazırlanan öğretim etkinliklerinden yararlanılması; sosyal medya araçlarının öğretim programları kazanımlarına uygun işe koşulms yolları; okul-aile işbirliği, işbirliğine dayalı eğitim uygulamaları ve saha çalışmalarında kullanılma yolları; öğretmen adaylarının alanlarına uygun yazılımları kullanma yeterliliklerinin artırılmasına yönelik uygulamalar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal bilgilerdeki başlıca güncel eğitsel yazılımları tanır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Sosyal bilgilerdeki başlıca çevrimiçi eğitsel uygulamaları bilir. Rol Oynama, Anlatım,
3 Sosyal bilgiler derslerinde doküman, görsel paylaşım uygulamalarını kullanır Beyin Fırtınası, Anlatım,
4 CBS başta olmak üzere mekânsal teknolojilerin sosyal bilgilerdeki yerini kavrar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Sosyal bilgilerde akıl tahta ve diğer sınıf için teknolojileri kullanır. Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriğinin tanıtılması, Bilişim teknolojileri nelerdir? Sosyal bilgiler öğretimindeki yeri Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
2 Sosyal bilgiler eğitiminde bilgisayar kullanımı, önemli eğitsel yazılımlar ve eğitsel mobil uygulamalar Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
3 Eğitsel Oyun yazılımları, Birebir öğretim yazılımları, İşbirlikçi öğretim yazılımları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
4 Benzetim (simülasyon) yazılımları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
5 Tablo, grafik ve diyagram yazılımları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
6 Sosyal bilgilerde video kullanımı Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
7 Sanal gezi uygulamaları, Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
8 Ara Sınav 1 Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
9 Sunum yazılımları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
10 Çevrimiçi doküman, görsel paylaşım ortamları, çevrimiçi konferanslar Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
11 Sosyal bilgiler derslerinde sosyal ağların kullanımı Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
12 Başlıca mekânsal teknolojiler (CBS, Google Earth,GPS) Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
13 Sosyal bilgilerde Akıllı tahta kullanımı Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
14 Sanal sınıf uygulamaları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Bilişim Teknolojileri- Avrupa Bilgisayar Yetkinlik Sertifikası (ECDL) Programına Göre ed. Prof. Dr. Hüseyin UZUNBOYLU

Eğitimde Bilişim Teknolojileri ed. Sami ŞAHİN

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. X
2 Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. X
3 Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. X
4 Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. X
5 Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. X
6 Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular X
7 Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. X
8 Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar X
9 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir X
10 Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. X
11 Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir X
12 Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. X
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
14 Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. X
15 Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)