Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Öğretiminde İlişkilendirme IME 306 6 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI
Dersi Verenler Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Büşra ÇAYLAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının matematiksel kavramlar arası, kavramların farklı gösterimleri, matematiksel kavramların günlük yaşam ile ve farklı disiplinlerle ilişkilendirme yapabilmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Kavramlar ve işlemler arasında ilişki kurma; matematiksel kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme; farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirme; matematiği diğer derslerle ilişkilendirme; matematiği günlük hayatla ilişkilendirme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematiksel kavramların birbiri ile ve alt kavramlar ile ilişkilendirmesini yapar Anlatım, Tartışma,
2 Kavramların farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme yapar Anlatım, Tartışma,
3 Matematiksel kavramların gerçek hayat bağlamında kullanımlarını inceler Anlatım, Tartışma,
4 Matematiksel kavramların farklı disiplinler ile bağlantısını inceler Anlatım, Tartışma,
5 Ortaokul matematik öğretiminde ilişkilendirme süreçleriyle ilişkili bir mikro öğretim ders tasarısı hazırlar Anlatım, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, İzlencenin incelenmesi, Matematik Eğitiminde ‘ilişkilendirme’ kavramı
2 Matematik eğitiminde ilişkisel ve işlemsel anlama
3 Matematik Eğitiminde kavramlar ile diğer kavramlar arasındaki ilişki
4 Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurma
5 Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurma
6 Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme
7 Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme
8 Gerçek hayatla ilişkilendirme
9 Ara Sınav
10 Kavramı bir bağlam içerisinde tartışma
11 Gerçek hayattan sözel örnek verme
12 Kavramı farklı bir disiplin bağlamı içerisinde ele alma
13 Tüm ilişkilendirme süreçleri ile ilgili ders planları hazırlama
14 Tüm ilişkilendirme süreçleri ile ilgili ders planları hazırlama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Reasoning, Communication and Connections in Mathematics: Yearbook 2012, Berinderjeet Kaur -Tin Lam Toh, World Scientific Pub Co Inc

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar, analiz eder ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. X
2 Alanındaki temel kavram ve yaklaşımların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar. X
3 Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynakları ile temel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar. X
4 Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemleri ve karşılaştığı bir problemi betimleyerek çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir.
5 Matematik ve Matematik eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
6 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular. X
7 Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir.
8 Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar X
9 Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. X
10 Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir.
11 Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. Milli ve manevi değerlerin alana yansımalarını yorumlar. Alanının öğretiminde milli ve manevi değerlerden nasıl yararlanacağına karar verir.
12 Türk milli eğitim sistemini, tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşler ile etik ve ahlaki değerleri bilir
13 Dili kurallara uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder.
14 Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir. X
15 Matematik öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir. X
16 Matematik eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar.
17 Matematik konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 4 4
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,84
Dersin AKTS Kredisi 4