Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Kültüründe Aile ve Çocuk ECE 015 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler Doç.Dr. SUAT KOL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eslem Gözde Şenöz

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı Türk Kültüründe aile ve çocuk kavramları ile ilgili kuramsal temeli oluşturmak, farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri ile ilgili birikim sahibi olmaktır.

Dersin İçeriği

Türk aile yapısı; farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler; geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; evlilik törenleri, cenaze merasimleri, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk Kültürü’nde çocukluk kavramını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Türk Kültürü’nde çocuk eğitimindeki temel dinamikleri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Türk Kültüründe çocuk eğitiminde gelenek ve görenekleri öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Türk Kültüründe geniş aile ile çekirdek aile etkileşimini, evlilik törenleri ve cenaze merasimlerinin niteliklerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme
2 Türk Kültürüne genel bakış Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 İslam öncesi Türk sosyal hayatı Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 İslam öncesi Türk aile yapısı Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 İslam sonrası Türk sosyal hayatı Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 İslam sonrası Türk aile yapısı Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Türk Kültüründe çocukluk kavramı Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Yıl içi Sınav
9 Türk Kültüründe çocuk eğitimindeki temel dinamikler Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Anadolu'da aile kültürü Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Türk Kültüründe çocuk eğitiminde gelenek ve görenekler Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Türk Kültüründe geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi, evlilik törenleri, cenaze merasimleri Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel tekrar ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Dersin sorumlusu öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively.
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them.
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them.
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. X
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities X
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. X
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it.
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. X
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety.
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge.
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 20 20
Toplam İş Yükü 103
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,12
Dersin AKTS Kredisi 4