Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi ECE 011 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. MEHMET KUMRU
Dersi Verenler Arş.Gör. MEHMET KUMRU,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının okul öncesi eğitim programının özellikleri ile Türkiye de ve dünyada uygulanan okul öncesi eğitim program yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmalarını, bu modelleri karşılaştırılıp, benzer ve farklı yönlerini, Türkiye’de uygulanabilirliliğini fark etmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, önemi, Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi, Karşılaştırmalı eğitimin eğitim yöntemleri, Ülkeler ve ülkemizdeki okul öncesi eğitimle karşılaştırılması,A.B.D.’de Okul Öncesi Eğitim,Batı Avrupa Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Fransa,Almanya, İngiltere, Danimarka, Hollanda, İtalya’da Okul Öncesi Eğitim), Doğu Avrupa Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Rusya, Gürcistan),Uzak Doğu Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Japonya, Çin), Orta doğu Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (İran, Irak, İsrail), Güney Asya Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Hindistan, Pakistan).

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Karşılaştırmalı eğitimin tanımını ve önemini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
2 Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimini ve eğitim yöntemlerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
3 Ülkeler ve ülkemizdeki okulöncesi eğitimi karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
4 Kanada, Küba; İzlanda da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin nasıl olduğunu açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
5 Federal Almanya Cumhuriyeti, Avusturya ,Lüksemburg, Polonya Cumhuriyetin de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
6 Fransa,İngiltere, İrlanda, İskoçya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
7 Belçika,Danimarka, Hollanda, İsviçre de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimi anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
8 Rusya, Gürcistan,Moldova, Estonya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimi anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, karşılaştırmalı eğitimin önemi Ders Notları- İlgili Slaytlar
2 Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi,Karşılaştırmalı eğitimin eğitim yöntemleri, Ders Notları- İlgili Slaytlar
3 Türk eğitim sistemi, ülkeler ve ülkemizdeki okul öncesi eğitimle karşılaştırılması Ders Notları- İlgili Slaytlar
4 Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, A.B.D. de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
5 Kanada, Küba; İzlanda da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
6 Federal Almanya Cumhuriyeti, Avusturya ,Lüksemburg, Polonya Cumhuriyetin de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
7 Fransa,İngiltere, İrlanda, İskoçya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
8 Belçika,Danimarka, Hollanda, İsviçre de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
9 İtalya, İspanya, Finlandiya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
10 Rusya, Gürcistan,Moldova, Estonya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
11 Japonya, Çin, Güney Kore,Singapur da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
12 İran, Irak, İsrail, Suriye de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
13 Güney Afrika cumhuriyeti, Mısır Arap Cumhuriyeti, Özbekistan da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, Ders Notları- İlgili Slaytlar
14 Hindistan, Pakistan, Endonezya, Şili de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim. Ders Notları- İlgili Slaytlar
Kaynaklar
Ders Notu

-

Ders Kaynakları

Balcı, Ali. (2011). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Pegem Akademi: Ankara
Bakioğlu, Ayşen.(2013). Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık:Ankara
Aynal, Songül. (2012). Karşılaştırmalı Eğitim Yansımaları. Pegem Akademi:Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. X
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. X
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. X
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities X
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. X
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. X
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. X
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. X
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. X
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 12 12
Performans Görevi (Uygulama) 12 2 24
Final 1 1 1
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4