Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Ritm Dans ve Orff Eğitimi | ECE 009 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocuklukta ritim, dans ve Orff eğitimi konusunda bilgi ve deneyim kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritimsel algının gelişimi, ses, tempo gelişimi, bu kavramların gelişim alanları ile ilişkisi; eğitim ortamı düzenleme, ritim-ses-tempo ve dans çalışmaları, yaratıcı hareket ve dans, müzikli öykü, Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme, dinleme, dans-hareket, kendini ifade etme, kendi müziğini oluşturma ve Orff aletlerini kullanabilme; okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu dersin sonunda öğrenci ritim, ses, tempo kavramlarının gelişimi ile bu kavramların gelişimsel alanlarla ilişkisini aktarabilecektir. Ritim, ses ve tempo kavramlarını tanımlar. Ritim, ses ve tempo kavramlarının çocuğun gelişimsel alanlarıyla olan ilişkisini açıklar. Bu alanda, farklı gelişim alanlarına uygun etkinlikler düzenler. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Bu dersin sonunda öğrenci Orff yaklaşımını tanıyacak ve bu yaklaşım ile öğrendikleriyle kendi müziğini oluşturabilecektir. Orff yaklaşımı ile öğrendiği çalma, söyleme, dinleme, dans- hareket konularını hatırlar. Orff yöntemiyle kendini ifade eder. Orff aletleriyle erken çocukluk eğitimine uygun yeni şarkılar yaratır. | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, | |
3 | Öğrenci dönem bitiminde okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinliklerini planlayıp uygulayabilecek ve değerlendirebilecektir. Erken çocukluk dönemi uygun yaratıcı hareket, dans ve müzikli öykü yöntemlerini tanır. Sınıftaki çocukların gelişimsel özelliklerine uygun ritim, dans ve Orff yaklaşım yöntemlerini tespit eder. Öğrendiği yöntemleri kullanarak özgün etkinlik planları tasarlar. - Sınıfını bu alandaki etkinlik planına uygun olarak düzenler - Etkinlik sonunda yolunda gitmeyen durumları düzeltir. | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritimsel algının gelişimi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Müziğe ilişkin temel kavramlardan ses ve tempo gelişimi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Ritimsel algı, ses ve tempo kavramlarının gelişim alanları ile ilişkisi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Eğitim ortamı düzenleme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Ritim, ses, tempo ve dans çalışmaları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Yaratıcı hareket, dans ve müzikli öykü | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme ve dinleme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Orff yaklaşımı ile dans- hareket | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Yıl içi sınav | |
10 | Orff yaklaşımı ile kendini ifade etme, Orff yaklaşımı ile kendi müziğini oluşturabilme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Orff aletlerini kullanabilme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlama | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinliklerini uygulama | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinliklerinin değerlendirilmesi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ders notları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. | X | |||||
2 | Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. | X | |||||
3 | Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. | X | |||||
4 | Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. | X | |||||
5 | Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. | ||||||
6 | Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities | ||||||
7 | Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. | ||||||
8 | Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. | X | |||||
9 | Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. | X | |||||
10 | Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. | ||||||
11 | Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. | ||||||
12 | Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. | ||||||
13 | Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. | X | |||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |