Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi ECE 008 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı erken çocuklukta duyu eğitimi konusunda bilgi ve deneyim

Dersin İçeriği

Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi; duyusal sistemlerin işlevi; okul öncesi dönemde du-yusal farkındalık, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi, duyusal farkındalığı destekleyici eği-tim ortamlarının düzenlenmesi, materyaller ve kullanımı; duyu eğitiminde öğretmenin rolü, eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Beyin ve beyin gelişimi hakkında bilgisini açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
2 Beyin ve öğrenme ilişkisini anlatır Beyin Fırtınası,
3 Normal gelişim gösteren bebeklerin gelişim özelliklerini bellirtir. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde atipik gelişim gösteren çocukların gelişim özelliklerini anlatır. Beyin Fırtınası,
5 Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde atipik gelişim gösteren çocukların gelişim özelliklerini anlatır. Beyin Fırtınası,
6 Duyuların gelişimi ve desteklenmesi için gerekli olan eğitimi açıklar. Beyin Fırtınası, Tartışma,
7 Duyuların gelişimi ve desteklenmesi için gerekli olan eğitimsel materyalleri hazırlar. Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gelişim Kavramı
2 Beyin ve beyin gelişimi
3 Bebeklik ve ilk çocukluk dönemi tipik (normal) gelişim gösteren çocukların gelişimsel özellikleri
4 Bebeklik ve ilk çocukluk dönemi tipik (normal) gelişim gösteren çocukların gelişimsel özellikleri
5 Bebeklik ve ilk çocukluk dönemi atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özellikleri
6 Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde gelişimsel değerlendirme ve izlem
7 Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde erken müdahale
8 Ara Sınav
9 Duyu Gelişimi, duyuların gelişim özellikleri
10 Gelişim kuramları ve eğitim programlarında duyu gelişimi
11 Özel gereksinimli bebekler ve çocuklarda duyu gelişimi
12 Prematüre bebekler ve duyu gelişimi
13 Duyuları destekleyici ortam ve duyu materyalleri
14 Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde duyusal deneyimler ve etkinlikler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ed.Bıçakçı Yıldız M., Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim, Eğiten Kitap.Ankara: 2019

ISBN: 978-605-4757-94-7

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. X
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. X
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. X
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities X
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. X
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. X
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. X
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. X
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. X
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
Toplam 60
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 12 12
Final 1 12 12
Ödev 1 12 12
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4