Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Dil ve Kavram Gelişimi ECE 007 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Esra Betül Kölemen

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çocuklarda dil gelişimi ile ilgili kuramsal temelleri kavramak, erken çocukluk döneminde dil gelişimine yönelik eğitimn etkinlikleri hazırlamaktır.

Dersin İçeriği

Dil gelişimi ve aşamaları; dil kazanımına ilişkin görüşler; dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri; yaşlara göre kavram gelişimi, kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar, kavramların sınıflandırılması; dilin semantik ögesinde kavramların yeri, örgütlenmesi ve düzenlenmesi; kavram ve dil gelişimindeki ilişki, değerlendirme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dil ve kavram gelişimi ile ilgili kuramsal temeli kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Erken çocukluk döneminde dil gelişim aşamalarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Dil ve kavram gelişimi arasındaki ilişkiyi kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Dil gelişimi etkinliklerini uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Dil gelişimi ve aşamalar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 dil kazanımına ilişkin görüşler Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 yaşlara göre kavram gelişimi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Kavramların sınıflandırılması Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Yıliçi Sınavı
9 Dilin semantik ögesinde kavramların yeri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Çocukta kavramların örgütlenmesi ve düzenlenmesi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Dil ve kavram gelişimindeki ilişki
12 Çocukta dil ve kavram gelişiminin değerlendirilmesi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Dil gelişimine yönelik aile etkinlikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel tekrar ve değerlendirme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. X
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. X
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school.
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field.
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it.
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics.
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety.
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge.
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 95
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4