Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocukta Sosyal Beceri Eğitimi | ECE 005 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Erken Çocuklukta Gelişim I-II |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül Kölemen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocuklukta sosyal beceri eğitimi ile ilgili kavramsal düzeyde öğrenmeyi gerçekleştirmektir. |
Dersin İçeriği | Davranışın tanımı; olumlu ve olumsuz davranışlar; davranış gelişiminin kuramsal temelleri; sosyal becerilerin tanımı, sosyal becerilerin kazanılmasının önemi, değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolü; sosyal beceri eksikliğinin nedenleri, sosyal becerilerin kapsamı; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; sosyal beceri ve problem; sosyal beceri ve problem davranışlarda etkili olan faktörler; okul öncesinde sosyal beceri eğitim programı; okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma; sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Davranışın tanımını, davranış gelişiminin kuramsal temellerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
2 | Sosyal beceri ve değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolünü bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
3 | okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik etkinlikleri kavrar. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Sosyal becerilerin değerlendirilmesi konusunda yöntemleri bilir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
2 | Davranışın tanımı; olumlu ve olumsuz davranışlar; davranış gelişiminin kuramsal temelleri; | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Sosyal becerilerin tanımı, sosyal becerilerin kazanılmasının önemi, değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolü | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Sosyal beceri eksikliğinin nedenleri, sosyal becerilerin kapsamı; problem davranışların tanımı | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Problem davranışların sınıflandırılması | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Yıliçi sınav | |
9 | Sosyal beceri ve problem | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Sosyal beceri ve problem davranışlarda etkili olan faktörler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Okul öncesinde sosyal beceri eğitim programı | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlama | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Erken Çocuklukta Sosyal Beceri Eğitimi pegem Yayınları Durmuş ASLAN |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. | X | |||||
2 | Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. | X | |||||
3 | Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. | ||||||
4 | Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. | X | |||||
5 | Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. | X | |||||
6 | Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities | ||||||
7 | Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. | X | |||||
8 | Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. | X | |||||
9 | Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. | ||||||
10 | Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. | ||||||
11 | Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. | ||||||
12 | Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. | X | |||||
13 | Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. | X | |||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |