Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocukta Davranış Yönetimi ECE 003 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ
Dersi Verenler Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı erken çocukluk döneminde davranış yönetimi ve olumlu davranış geliştirme konusunda bilgi ve deneyim kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, tanımlama; olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme; davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumları; davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenlenmesi; sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirme

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocuklukta davranış yönetimi kavramlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Yeni olumlu davranış öğretme ve destekleme yöntemlerini (ipuçları, pekiştireçler, ortam düzenleme, vb.) bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
3 Erken çocuklukta davranış yönetiminde aile-öğretmen ve çevrenin önemini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Olumlu davranış geliştirme için gerekli eğitsel düzenlemeleri yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Davranış ve Beyin Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Çocukta davranış yönetimini etkileyen faktörler Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Uyku problemleri Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Yeme bozuklukları Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Korku problemleri Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 İnatçılık ve kıskançlık Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Saldırganlık Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Yıl içi sınav
9 Davranış yönetme teknikleri Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Problem davranışların sağaltımı Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Problem davranışların sağaltımı Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Erken Çocukluk Sınıflarında Zorlayıcı Davranış Senaryoları ve Müdahale Yaklaşımları Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Erken Çocukluk Sınıflarında Zorlayıcı Davranış Senaryoları ve Müdahale Yaklaşımları Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Erken Çocukluk Sınıflarında Zorlayıcı Davranış Senaryoları ve Müdahale Yaklaşımları Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu

Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu SABİS sistemi üzerinden sunulacaktır. 

Ders Kaynakları

Dilan Bayındır, Fatma Özge Ünsal, İbrahim Hakkı Acar (Ed). (2021). Erken Çocukluk Döneminde Çocuğun Davranışını Anlama ve Yönlendirme. Hedef Cs Yayın. 

Arzu Özyürek (2016). Çocuklarda Davranış Yönetimi. Vize Yayıncılık.

Hasan Tutar (2018). Davranış Bilimleri. Seçkin Yayıncılık. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. X
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. X
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school.
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. X
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. X
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics.
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. X
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. X
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 89
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,56
Dersin AKTS Kredisi 4