Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocukta Davranış Yönetimi | ECE 003 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocukluk döneminde davranış yönetimi ve olumlu davranış geliştirme konusunda bilgi ve deneyim kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, tanımlama; olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme; davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumları; davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenlenmesi; sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocuklukta davranış yönetimi kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yeni olumlu davranış öğretme ve destekleme yöntemlerini (ipuçları, pekiştireçler, ortam düzenleme, vb.) bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Erken çocuklukta davranış yönetiminde aile-öğretmen ve çevrenin önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Olumlu davranış geliştirme için gerekli eğitsel düzenlemeleri yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Davranış ve Beyin | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Çocukta davranış yönetimini etkileyen faktörler | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Uyku problemleri | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Yeme bozuklukları | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Korku problemleri | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | İnatçılık ve kıskançlık | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Saldırganlık | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Yıl içi sınav | |
9 | Davranış yönetme teknikleri | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Problem davranışların sağaltımı | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Problem davranışların sağaltımı | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Erken Çocukluk Sınıflarında Zorlayıcı Davranış Senaryoları ve Müdahale Yaklaşımları | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Erken Çocukluk Sınıflarında Zorlayıcı Davranış Senaryoları ve Müdahale Yaklaşımları | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Erken Çocukluk Sınıflarında Zorlayıcı Davranış Senaryoları ve Müdahale Yaklaşımları | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu SABİS sistemi üzerinden sunulacaktır. |
Ders Kaynakları | Dilan Bayındır, Fatma Özge Ünsal, İbrahim Hakkı Acar (Ed). (2021). Erken Çocukluk Döneminde Çocuğun Davranışını Anlama ve Yönlendirme. Hedef Cs Yayın. Arzu Özyürek (2016). Çocuklarda Davranış Yönetimi. Vize Yayıncılık. Hasan Tutar (2018). Davranış Bilimleri. Seçkin Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. | X | |||||
2 | Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. | X | |||||
3 | Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. | X | |||||
4 | Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. | X | |||||
5 | Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. | ||||||
6 | Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities | ||||||
7 | Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. | X | |||||
8 | Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. | X | |||||
9 | Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. | X | |||||
10 | Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. | ||||||
11 | Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. | X | |||||
12 | Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. | X | |||||
13 | Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. | X | |||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 89 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |