Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Aile Eğitimi ve Katılımı ECE 001 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ
Dersi Verenler Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Erken çocukluk eğitiminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarında okul-aile işbirliğini, önemi, gerekli kılan etmenler, yararları, yasal dayanakları ve ilgili mevzuat, aile katılım çalışmaları, aile eğitimi ve destek programları, toplumsal bilinç oluşturmada etkili okul-aile-çevre ilişkileri, okul-aile katılımını kolaylaştırıcı yaklaşım ve tutumlar, okul-aile işbirliği ve aile katılım türleri-etkinlikleri, özel durumlarda uygulanacak bireysel program ve kriz yönetimiyle ilgili kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar; aile eğitiminin önemi, hedefleri, ilkeleri; aile eğitimi modelleri; aile kuramları (Aile Sistem Kuramları, Sosyal İlişki Kuramı, Biyoekolojik Kuram, Yapısal İşlevsel Kuram); Türkiye'de ve diğer ülkelerde aile eğitimi uygulamaları; aile eğitim çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme; aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler; aile katılım çalışmaları (aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri); 0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER) ve Okul Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Aile eğitimi modelleri ve aile kuramları Anlatım, Soru-Cevap,
2 Aile katılım çalışmaları Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
3 Aile eğitim çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
4 OBADER VE EBADER Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Aile eğitiminin önemi, hedefleri, ilkeleri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Aile eğitimi modelleri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Aile kuramları (Aile Sistem Kuramları, Sosyal İlişki Kuramı, Biyoekolojik Kuram, Yapısal İşlevsel Kuram Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Türkiye'de ve diğer ülkelerde aile eğitimi uygulamaları Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Aile eğitim çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Aile eğitim çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Ara sınav Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Aile katılım çalışmaları (aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Aile katılım çalışmaları (aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
12 0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberinin incelenmesi (EBADER) Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Okul Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Okul Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu

Yazılı ve elektronik ortamda yayınladığım indirilebilir ders notları.

Ders Kaynakları

1.  Temel F. (2019). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. Anı Yayınları

2. Bolat E. Yılmaz. (2017) Okul Öncesinde Aile Eğitimi ve Katılımı. Eğiten Kitap 

3. Başaran,İ.E. (2010). Ana Babanın Eğitimi El Kitabı. Remzi Kitabevi.

4.Güler,T. (2010). Anne Baba Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık

5. Aksoy A.B. (2018). Aile Eğitimi ve Katılımı. Hedef CS yayıncılık ve Mühendislik

6. Arnas Y. A. (2016) AİLE EĞİTİMİ VE OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI. Vize Basın Yayım

7.Şahin, F. (2010). Anne Baba Eğitimi ve Okul Öncesi Aile Katılımı. Morpa Kültür Yayınları.

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. X
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. X
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. X
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities X
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. X
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. X
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics.
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. X
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge.
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ara Sınav 2 8 16
Kısa Sınav 2 8 16
Final 1 10 10
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4