Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karakter ve Değer Eğitimi ECE 401 7 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı erken çocuklukta karakter ve değer eğitimi konusunda temel bilgi, kavram ve özelliklerini öğrenerek uygulama becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insa-ni-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ahlak felsefesi ile ilgili temel kavramları açıklar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Ahlak gelişiminin özelliklerini açıklar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım,
3 Karakter ve değer kavramlarının temel özelliklerini açıklar Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Karakter ve değerler eğitiminin temel özelliklerini kavrar Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Erken çocukluk eğitiminde değerlerin kazandırılması ile ilgili yaklaşımları bilir Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Erken çocukluk eğitiminde karakter eğitimi yaklaşımlarını bilir Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
7 Erken çocukluk eğitiminde karakter ve değer eğitiminin değerlendirilmesi ile ilgili yöntemleri açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ahlak ile ilişkili kavramlar
2 Ahlak felsefesinin temel özellikleri
3 Psikolojide Ahlak gelişimi
4 Karakter ve değer kavramları
5 Değerler Eğitimi Yaklaşımları
6 Karakter eğitiminin tarihi temelleri
7 Karakter eğitimin felsefi temelleri
8 Karakter eğitimin toplumsal temelleri
9 Karakter eğitimin psikolojik temelleri
10 Karakter eğitimi yaklaşımları
11 Erken çocukluk eğitiminde değerlerin kazandırılması
12 Erken çocukluk eğitiminde karakter eğitim yaklaşımları
13 Karakter eğitiminde aile, okul ve öğretmenin rolleri.
14 Erken çocukluk eğitiminde karakter ve değer eğitiminin değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ömeroğlu, E. (2020) Erken Çocuklukta Karakter ve Değer Eğitimi Teoriden Uygulamaya, Pegem Akademi Yayıncılık.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. X
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. X
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. X
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities X
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. X
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. X
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. X
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. X
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. X
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. X
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 2 33 66
Kısa Sınav 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 76
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,04
Dersin AKTS Kredisi 3